موضع باکو در خصوص درگیری حماس با رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1248811

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به تحولات غزه نسبت به کشته شدن دو طرف درگیری ابراز تاسف کرد.

 موضع باکو در خصوص درگیری حماس با رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار تنش زدایی بین حماس و رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خشونت علیه غیرنظامیان در منطقه درگیری  بین اسرائیل و فلسطین را محکوم می‌کنیم. ما به خاطر از دست دادن غم انگیز بسیاری از غیرنظامیان در اسرائیل و نوار غزه تسلیت عرض می‌کنیم و خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم.»

این در حالی است که نخست وزیر مالزی روز یکشنبه از همبستگی با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین خبر داد. نخست وزیر مالزی گفت که جامعه بین‌الملل به اقدامات خود برای مقابله با ظلم و ستم علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

مالزی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا فورا نشست اضطراری تشکیل دهد تا از همه طرف‌ها خواسته شود خشونت را متوقف کنند و همچنین از جان غیرنظامیان بی گناه احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند.

شاخه نظامی حماس عملیات طوفان الاقصی را روز شنبه آغاز  و اعلام کرد این حمله غافلگیرکننده در پاسخ به هجوم به مسجد الاقصی و افزایش خشونت شهرک نشینان بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود عملیات نظامی  را علیه حماس در نوار غزه آغاز کرد.

رسانه‌های صهیونیستی، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار صهیونیست‌هایی خبر دادند که در عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام مسئول این رژیم ابتدا خبر داد شمار کشته‌شدگان به ۴۰۰ افزایش یافته است.کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست‌ها را ۶۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی اعلام کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها