تشکیل کابینه اضطراری در رژیم صهیونیستی با حضور مخالفان

کد خبر: 1249239

در شرایطی که مخالفان کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی شروطی را برای پیوستن به کابینه مطرح کرده‌اند، سران ائتلاف درخصوص تشکیل کابینه ای اضطراری با حضور مخالفان موافقت کردند.

تشکیل کابینه اضطراری در رژیم صهیونیستی با حضور مخالفان

در شرایطی که مخالفان کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی شروطی را برای پیوستن به کابینه مطرح کرده‌اند، سران ائتلاف درخصوص تشکیل کابینه ای اضطراری با حضور مخالفان موافقت کردند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، یک سخنگوی حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» درباره نشست امروز رهبران احزاب حاضر در ائتلاف حاکم گفت: همه احزاب با تشکیل کابینه اضطراری (با حضور احزاب مخالف، برای مدیریت امور جنگ) موافقت کردند.

احزاب مخالف که پیش از این، شروطی را برای حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» تعیین کرده بودند، هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده اند.

«یاریو لوین» وزیر دادگستری کابینه حاکم، پیشتر با اشاره به رایزنی های انجام شده با احزاب مخالف، پیش بینی کرد که حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس»، امروز، به کابینه اضطراری بپیوندد.

«لوین» گفته بود: سران ائتلاف حاکم قرار است امروز دیدار کرده و درباره پیوستن حزب «اتحاد» به کابینه تصمیم بگیرند.

این در حالی است که جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبر حزب چپ‌گرای «یش‌عتید» روز گذشته، حضور در «کابینه جنگ» را منوط به اخراج رهبران دو حزب افراطی راست‌گرا کرد.

حزب «اتحاد» نیز اعلام کرد که به شرطی آماده پیوستن به کابینه موسوم به «کابینه جنگ» است که لایحه تغییرات قضائی مورد نظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» متوقف شود.

حزب گانتس همچنین اعلام کرد که به شرطی به کابینه نتانیاهو خواهد پیوست که در دوره تشکیل «کابینه جنگ»، کنست (پارلمان) اجازه تصویب هیچ قانونی به جز قوانین مربوط به جنگ را نداشته باشد.

نتانیاهو روز شنبه اعلام کرده بود که به حزب «اتحاد» و حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» پیشنهاد حضور در کابینه را داده اما مذاکرات در این باره پیشرفت چندانی نداشته است.

حزب «یائیر لاپید» در پاسخ به پیشنهاد نتانیاهو اعلام کرد که تا زمانی که احزاب تندرو «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» در کابینه نتانیاهو حضور دارند، به این کابینه نخواهد پیوست.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» هم کمک به کابینه حاکم بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

از طرف دیگر، بن‌گویر نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها