گانتس و نتانیاهو برای تشکیل کابینه جنگ به توافق نرسیدند

کد خبر: 1249465

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشست نخست‌وزیر این رژیم با «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» برای تشکیل کابینه جنگ، بدون نتیجه پایان یافته است.

گانتس و نتانیاهو برای تشکیل کابینه جنگ به توافق نرسیدند

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نشست نخست‌وزیر این رژیم با «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» برای تشکیل کابینه جنگ، بدون نتیجه پایان یافته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اتحاد» و از سران مخالف برای تشکیل یک کابینه اضطرار برای مدیریت جنگ با مقاومت فلسطین شده بودند.

یک سخنگوی حزب لیکود به رهبری نتانیاهو روز گذشته اعلام کرد: همه احزاب حاضر در ائتلاف حاکم با تشکیل کابینه اضطراری (با حضور احزاب مخالف، برای مدیریت امور جنگ) موافقت کرده اند.

جنگ غزه هم نتوانسته سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبر حزب چپ‌گرای «یش‌عتید»، حضور در «کابینه جنگ» را منوط به اخراج رهبران دو حزب افراطی راست‌گرا کرد.

حزب «اتحاد» نیز پیشتر اعلام کرده بود که به شرطی آماده پیوستن به کابینه موسوم به «کابینه جنگ» است که لایحه تغییرات قضائی مورد نظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» متوقف شود.

حزب گانتس همچنین اعلام کرد که به شرطی به کابینه نتانیاهو خواهد پیوست که در دوره تشکیل «کابینه جنگ»، کنست اجازه تصویب هیچ قانونی به جز قوانین مربوط به جنگ را نداشته باشد.

نتانیاهو روز شنبه اعلام کرده بود که به حزب «اتحاد» و حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» پیشنهاد حضور در کابینه را داده اما مذاکرات در این باره پیشرفت چندانی نداشته است.

حزب «یائیر لاپید» در پاسخ به پیشنهاد نتانیاهو اعلام کرد که تا زمانی که احزاب تندرو «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» و حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» در کابینه نتانیاهو حضور دارند، به این کابینه نخواهد پیوست.

«آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» هم کمک به کابینه حاکم بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

از طرف دیگر، بن‌گویر نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها