واکنش‌ها به جنایت نسل کشی در بیمارستان المعمدانی غزه

کد خبر: 1250729

رئیس شورای اروپا در تداوم واکنش‌ انفعالی مقام‌های غربی، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه را که دستکم ۵۰۰ شهید برجای گذاشت، خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

واکنش‌ها به جنایت نسل کشی در بیمارستان المعمدانی غزه

 رئیس شورای اروپا در تداوم واکنش‌ انفعالی مقام‌های غربی، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه را که دستکم ۵۰۰ شهید برجای گذاشت، خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

شارل میشل شامگاه سه‌شنبه پس از نشست با سران کشورهای اروپایی درباره تحولات فلسطین به خبرنگاران گفت: «ما این اطلاعات را زمانی که در جلسه بودیم به دست آوردیم. به نظر می رسد که گزارش‌ها تایید ‌می‌شود و (باید گفت) حمله به زیرساخت های غیرنظامی با قوانین بین المللی مطابقت ندارد.»

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

بر همین اساس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم با نسل‌کشی خواندن این حادثه هولناک، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار داد.

این درحالیست که دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند./ایرنا

حکیم:جامعه جهانی در برابر جنایت اسراییل نباید بیش از این سکوت کند

 "سید عمار حکیم"، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان "معمدانی" را بشدت محکوم کرد و خواستار شکستن جامعه جهانی در برابر این جنایت شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از بغداد ، رهبر جریان حکمت ملی عراق در این پیام آورده است: زیاده‌روی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیر نظامیان بی پناه، همه مرزها و همه خطوط قرمز را درنوردیده است که تازه‌ترین مورد آن حمله به بیمارستان خصوصی معمدانی در نوار غزه است که صدها شهید و زخمی در پی داشته است.

وی در این پیام تاکید کرده است که این جنایت در سیاهه جنایات خوبنار رژیم صهیونیستی بسیار دهشتناک است.

حکیم بار دیگر تصریح کرد که جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و انسانی نباید بیش از این در برابر جنایات اشغالگران علیه غیر نظامیان و زیرساخت‌ها و تأسیسات مربوط به خدمات انسانی، مانند بیمارستان‌ها و تأسیسات آب و برق، سکوت اختیار کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد که این اقدامات نقض صریح همه معاهده‌ها و قوانین بین‌المللی و انسانی است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفای عاجل و برای اهالی مقاوم غزه صبر و نصرت طلب کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده و برآوردها حاکی از شهادت۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

دفتر مطبوعاتی حماس امروز سه شنبه گزارش داد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲۰۰۰ زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳۰۰۰ نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان المعمدانی در شمال غزه را بشدت محکوم کرد

«تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شمال غزه را بشدت محکوم کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، «تدروس ادهانوم» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای که در حساب اجتماعی وی در رسانه ایکس منتشر شد، حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در شمال غزه را به شدت محکوم کرد.

وی نوشت گزارش‌های اولیه حاکی از صدها کشته و زخمی در نتیجه این حمله است.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: ما خواهان حفاظت فوری از غیرنظامیان و بیمارستان‌ها و لغو دستورات تخلیه مردم از غزه هستیم.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

بر همین اساس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد که این جنایت یک نسل‌کشی است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

کانادا حمله به بیمارستان المعمدانی غزه را وحشتناک و غیرقابل قبول خواند

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سه‌شنبه شب حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را «وحشتناک و کاملا غیرقابل قبول» خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترودو به خبرنگاران گفت: خبرهای رسیده از غزه وحشتناک و غیرقابل قبول است. در این مورد و در همه موارد باید به قوانین بین‌الملل احترام گذاشت.

وی افزود: قوانینی درباره جنگ وجود دارد و هدف قرار دادن یک بیمارستان قابل قبول نیست.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارتخانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

نیروهای مقاومت فلسطین لحظاتی پیش در پاسخ به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی غزه، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

ترکیه حمله به بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما قویا این حمله وحشیانه را محکوم می‌کنیم و عمیقا از کشته شدن چندصد فلسطینی و مجروح شدن افراد زیادی در نتیجه حمله به بیمارستان در غزه برآشفته شده‌ایم.

وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

امارات و روسیه خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 18 اکتبر (چهارشنبه، 26 مهر) در رابطه تحولات پیرامون بیمارستان المعمدانی شدند.

جنبش حماس در اولین واکنش خود به قتل عام در بیمارستان المعمدانی در غزه، خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل و کشورهای اسلامی و عربی برای توقف جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب 11 روز جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به جنایت در بیمارستان المعمدانی اعلام کرد که کشتارهای دشمن صهیونیست ما را مرعوب نکرده و باعث نخواهد شد که خاک خود را ترک کنیم، بلکه بر عزم ما در پایبندی به مقاومت خواهد افزود.

مبارزان مقاومت در شهر الخلیل در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و کشتار وحشیانه صدها زن و کودک در این بیمارستان، در ورودی شهرک بیت امر در شمال این شهر با نظامیان صهیونیست وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.

فلسطینیان ساکن کرانه باختری طی فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در این منطقه و رویارویی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در واکنش به کشتار وحشیانه فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی در غزه شدند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها