انگلیس: تحریم‌های موشکی ایران را حفظ می‌کنیم

کد خبر: 1250776

انگلیس همزمان با انقضای تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران اعلام کرد که این تحریم‌ها را حفظ خواهد کرد.

انگلیس: تحریم‌های موشکی ایران را حفظ می‌کنیم

انگلیس همزمان با انقضای تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران اعلام کرد که این تحریم‌ها را حفظ خواهد کرد.

انگلیس امروز چهارشنبه 18 اکتبر مصادف با روز انقضای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران اعلام کرد که لندن تحریم‌های مرتبط با مساله هسته‌ای و موشکی علیه ایران را حفظ خواهد کرد.

بر اساس اعلام دولت انگلیس، این تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و هسته‌ای ایران که طبق برجام امروز منقضی می‌شوند شامل 84 تحریم سازمان ملل و 112 تحریم انگلیس علیه اشخاص و نهادهای دخیل در فعالیت‌های موشک بالستیک یا هسته‌ای می‌شود.

درحالیکه ایران در پاسخ به عدم اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، تعهدات خود در این چهارچوب را کاهش داد، انگلیس مدعی شد: در واکنش به عدم پایبندی جدی ایران به برجام از سال 2019، انگلیس در کنار اتحادیه اروپا تحریم‌های و اقدامات خود را حفظ می‌کند.

براساس این بیانیه، لندن در نتیجه به اجرای این تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد در صورتیکه انگلیس با فرانسه و آلمان به صورت مشترک به هماهنگ کننده برجام این تصمیم را در روز 14 سپتامبر اطلاع داده بودند.

انگلیس همچنین با ادعای اینکه این اقدام یک پاسخ قانونی به افزایش برنامه هسته‌ای ایران است، افزود که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران هیچ توجیه غیرنظامی ندارد و این برنامه یک تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و همچنین نظام منع اشاعه جهانی را تضعیف می‌کند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها