کابوس اسرائیل تعبیر شد انصارالله به حزب‌الله لبنان پیوست

کد خبر: 1253475

مدت‌ها بود که صهیونیست‌ها خطر بروز یک جنگ ترکیبی با حضور همه گروه‌های مقاومت را احساس کرده و برخی مقامات این رژیم نسبت به جنگ ترکیبی با گروه‌های مقاومت هشدار داده بودند. اکنون با ورود یمن به جنگ غزه در کنار حزب‌الله لبنان، کابوس صهیونیست‌ها از جنگ ترکیبی کاملا تعبیر شده است.

کابوس اسرائیل تعبیر شد انصارالله به حزب‌الله لبنان پیوست

جنگ غزه در بیست و پنجمین روز خود وارد یک فاز جدید شد. مرحله‌ای که در آن نبرد علیه غزه فقط به مرزهای فلسطین محدود نیست، بلکه موشک‌های بالستیک از جنوب شبه جزیره عربستان در یمن، شقیقه صهیونیست‌ها را در دو هزار کیلومتر دورتر نشانه گرفته‌اند. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده است که بنا به درخوست مردم یمن، نیروهای مسلح این کشور عملیات گسترده موشکی و پهپادی به اراضی اشغالی انجام داده است و آمادگی برای عملیات بیشتر علیه اشغالگران و ادامه حملات موشکی و پهپادی وجود دارد.

تهدیداتی که سخنگوی نیروهای مسلح یمن علیه ارتش رژیم اسرائیل در بحبوبه جنگ غزه انجام داد، جدی‌ترین تهدید انجام شده علیه اشغالگران در خارج از مرزهای فلسطین است. چنین خط و نشانی حکایت از آن دارد که بمباران غزه بی‌جواب نخواهد ماند و پس از این درگیری‌ها فقط به مرزهای لبنان و غزه محدود نیست، بلکه جبهه جنگ جدیدی در جنوب شبه جزیره عربستان گشوده شده که کابوس بزرگ صهیونیست‎‌هاست.

مدت‌ها بود که صهیونیست‌ها خطر بروز یک جنگ ترکیبی با حضور همه گروه‌های مقاومت را احساس کرده و برخی مقامات این رژیم نسبت به جنگ ترکیبی با گروه‌های مقاومت هشدار داده بودند. در خرداد ماه امسال، صهیونیست‌ها مانورهای نظامی جامعی را آغاز کردند که به گفته خودشان شبیه‌‌سازی جنگ چند جبهه‌ای از جبهه‌های لبنان، سوریه، غزه و کرانه باختری بود. نکته جالب آن است که در این مانور جنگ ترکیبی ارتش صهیونیستی هیچ‌گاه اشاره‌ای به احتمال ورود یمن در جنگ‌ ائتلافی گروه‌های مقاومت نشده بود و عمده تمرکز صهیونیست‌ها روی ورود همزمان لبنان، فلسطین و سوریه به جنگ بود. اکنون اما ورود یمن به جنگ غزه نوعی غافلگیری برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود. غافلگیری که باردیگر نشان داد صهیونیست‌ها همواره از جایی ضربه می‌خورند، که تصورش را ندارند.

هیچ جای اسرائیل امن نیست

نیروهای یمنی از چند روز گذشته حملاتی را علیه اشغالگران انجام داده‌اند و به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن این حملات تاکنون در سه مرحله انجام شده است. «بن حبتور»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن نیز تاکید کرده است که ما بخشی از محور مقاومت هستیم و با وجود فاصله جغرافیایی هیچ مانعی برای حضور در جنگ غزه نداریم. همزمان روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ردیابی و هدف قرار دادن پهپاد یمنی در منطقه ایلات را تایید کرد. ایلات شهری بندری است که در ساحل خلیج عقبه و در جنوبی‌ترین نقطه استان جنوبی فلسطین اشغالی واقع شده‌ است. این منطقه از نظر جغرافیایی دورترین نقطه به غزه در جنوب است و تا مرزهای لبنان نیز فاصله زیادی دارد.

ایلات تنها منطقه‌ای است که در جریان جنگ غزه از موشک‌ها و راکت‌های نیروهای مقاومت در لبنان و غزه در امان مانده بود، اما اکنون ورود یمن به جنگ غزه باعث شده تا ایلات هم از سوی نیروهای مقاومت یمن تهدید شود. در واقع اکنون رژیم صهیونیستی شاهد ورود یک بازیگر جدید در جنگ است. بازیگری که از یمن، صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند. با ناامن شدن ایلات می‌توان گفت که هیچ منطقه و هیچ نقطه‌ای در فلسطین اشغالی بعد از این امن نخواهد بود. «یواف زیتون»، خبرنگار یدیعوت آحارونوت گفته است که اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا فقط دفاع کند یا حمله به یمن را آغاز کند. یک مقام امنیتی صهیونیست نیز به روزنامه معاریو اعلام کرد که ما همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای پاسخ به حوثی‌ها(انصارالله) پس از پرتاب موشک به سمت جنوب اسرائیل هستیم. همزمان این جنبش قدرتمند با انتشار تصاویری از پایگاه هسته‌ای «دیمونا» ذیل آن نوشت: «لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.»(!)

تغییر راهبردها و استراتژی‌ها

شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی و باز شدن یک جبهه دیگر علیه اسرائیل موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن رد شد. صهیونیست‌ها خود بیش از همه می‌دانند که ورود یمن با قدرت موشک‌های بالستیک و انواع پهپادهای هوشمند ضد راداری چه تاثیری بر میدان نبرد خواهد داشت. در واقع ورود یمن به نبرد غزه، راهبردها و استراتژی‌ها را در جنگ تغییر خواهد داد و پایان جنگ فعلی را به شیوه دیگری رقم خواهد زد. شیوه‌ای که مطلوب مقامات تل‌آویو نیست و از این به بعد صهیونیست‌ها ناگزیر هستند که همزمان با نبرد با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی و نبرد با حماس در غزه، بخشی از تمرکز و توان خود را نیز متوجه مقابله با موشک‌های انصارالله یمن در بندر ایلات و خلیج عقبه کنند. در این شرایط، طبیعی است که اسرائیل کار سختی برای نبرد با سه جبهه همزمان در مرز لبنان، نوار غزه و خلیج عقبه خواهد داشت.

تاثیر اقتصادی ورود یمن به جنگ

ورود ارتش یمن و نیروهای انصارالله به جنگ علیه اشغالگران فلسطین تاثیرات اقتصادی بسیار زیادی نیز بر رژیم اسرائیل خواهد گذاشت. از آنجا که ورود موشک‌ها و پهپادهای یمنی بندر ایلات را ناامن خواهد کرد، لذا تاثیرات اقتصادی شلیک موشک‌های یمن به سوی صهیونیست‌ها بسیار زیاد است. بندر عقبه و شهر ایلات به‌دلیل امنیت نسبی که تاکنون داشته است و با توجه به این که از میدان جنگ غزه دور است، همچنان دارای هزاران گردشگر خارجی بوده است. بزرگ‌ترین مرکز گردشگری رژیم اسرائیل شهر و بندر ایلات است که هر سال بیش از دو میلیون نفر از آنجا دیدن می‌کنند. برخی گزارش‌ها حاکی از صف فرار گردشگران از ایلات از عصر دیروز از زمین و هوا و دریاست. فرار گردشگران از ایلات به زیان‌دهی هزاران شغل مرتبط با آن در این منطقه منجر خواهد شد. همچنین بندر ایلات دروازه ورود کالا از شرق آفریقا و کشورهای ساحلی قاره آسیا به رژیم صهیونیستی است و ناامنی این بندر، واردات کالا در مناطق اشغالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کمیابی و گران شدن کالا در بازارهای رژیم اسرائیل یکی از تاثیرات مهم شلیک‌ موشک‌های یمن به ایلات است. از سوی دیگر بخش زیادی از ورود و انتقال نفت به رژیم صهیونیستی از طرق بندر و لوله‌های بزرگ بندر ایلات به بندر اشدود در ساحل دریای مدیترانه صورت می‌گیرد و این احتمال وجود دارد که با ناامنی ایلات، واردات انرژی و نفت رژیم صهیونیستی نیز تحت تاثیر منفی قرار گیرد.

مجازات سیاستمدار حامی فلسطین در انگلیس

«پل بریستو»، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس از دستیاری وزیر فرهنگ این کشور در امور پارلمانی برکنار شد، زیرا در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود «فلسطینیان دارند مجازات دسته جمعی می‌شوند.» پل بریستو همچنین خواستار آتش‌بس در غزه شده بود. برکناری این وزیر انگلیسی در حالی صورت گرفته که روز گذشته مردم خشمگین انگلیس با سر دادن شعار رهایی فلسطین از رود تا دریا (رود اردن تا دریای مدیترانه)، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شدند و این رژیم را یک رژیم تروریستی نامیدند. مادر یک اسیر اسرائیلی خطاب به مسئولین رژیم صهیونیستی گفته است که به همه مسئولین اسرائیلی می‌گویم، شما به زباله‌دان تاریخ خواهید پیوست!

دولت‌های غربی با وجود ادعای حقوق بشر، چشم خود را بر جنایت در غزه بسته است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تایید کرده که تاکنون رژیم اسرائیل بیش از ۵٠ درصد منازل مردم غزه را ویران کرده است. همچنین گفته شده 30 درصد از خانه‌های نوار غزه با خاک یکسان شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی حماس در غزه اعلام کرده است که میزان تخریب بمباران غزه ازسوی اسرائیل، بیش از تخریب هیروشیما و ناکازاکی است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان تاکنون به 8525 نفر رسیده است. 3542 نفر از شهدا کودک و 2187 نفر هم زن هستند.

جنگ آمریکا با غزه

گزارش‌ها ورود مستقیم آمریکا به بمباران مردم غزه را تایید می‌کند. سایت مجله انگلیسی اکونومیست در گزارشی اذعان کرده است که رژیم اسرائیل از کمک‌های اطلاعاتی درباره نوار غزه از سوی جنگنده‌های آمریکایی برخوردار است و این جنگنده‌ها بر فراز مناطق شرقی دریای مدیترانه گشت‌زنی می‌کنند. روز گذشته نیز صهیونیست‌ها منزل خانواده الزهار در شهر رفح را بمباران و به طور کامل تخریب کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با دشوار توصیف کردن شرایط غزه گفته است که درگیری‌های غزه خطرناک هستند و باید بدانیم که هزینه در پی خواهند داشت. دیروز همچنین گردان‌های القسام موفق شدند که یک دستگاه ‌تانک مرکاوای ارتش رژیم اسرائیل را که در شرق محله «الزیتون» نفوذ کرده بود با موشک ضدزره از نوع یاسین ۱۰۵ منهدم کنند.

مخالفت مصر با تل‌آویو

در شرایطی که تل‌آویو با پیشنهادهای اغوا کننده مانند پرداخت بدهی‌های مصر به بانک جهانی و فشار بر رهبران اروپایی و آمریکا تلاش دارد تا مصر را برای پذیرش ساکنان غزه در صحرای سینا تحت فشار قرار دهد، اما نخست وزیر مصر با اعلام مخالفت با این پیشنهاد گفته است که اجازه نمی‌دهیم اسرائیل حتی به دانه شنی از سینا نزدیک شود.

بمباران اردوگاه جبالیا با 6 بمب یک تنی

شامگاه دیروز، صهیونیست‌ها اردوگاه جبالیا در شمال غزه را هدف شدیدترین موشک‌ها و بمباران‌ها قرار دادند. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک محله مسکونی کامل را در اردوگاه جبالیا با 6 بمب آمریکایی که هر کدام یک تن وزن داشته، بمباران کرده است. کشته و زخمی شدن بیش از 500 نفر در این بمباران تایید شد و همزمان اعلام شد که حمله به بیمارستان اندونزی‌ها در غزه 400 شهید و زخمی برجای گذاشته است.

صندوق کودکان ملل متحد هم با هشدار درباره افزایش روزانه تعداد شهدای کودک در غزه گفت این منطقه به گورستان کودکان تبدیل شده است. همزمان سران قبایل سینا هم با اعلام آمادگی برای تامین امنیت کاروان‌های اعزامی به غزه، اعلام کردند که اگر تا پنجشنبه مسئله‌ ورود کاروان به غزه حل نشود، مسلحانه به سمت مرز رفح حرکت خواهند کرد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها