پولیتیکو: دولت بایدن نتانیاهو را رفتنی می‌داند

کد خبر: 1253697

موضوع کوتاه‌شدن عمر سیاسی نتانیاهو در جلسات اخیر کاخ سفید با حضور بایدن مطرح شده و این شامل بحث‌هایی است که از زمان سفر بایدن به فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

پولیتیکو: دولت بایدن نتانیاهو را رفتنی می‌داند

مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به پالتیکو گفتند که رئیس جمهور این کشور و دستیارانش باور دارند که نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی فرصت زیادی را برای حضور در قدرت ندارد.

وبگاه نشریه «پالتیکو» بامداد پنجشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دستیاران ارشد او، درباره این احتمال که روزهای حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در قدرت به شمارش افتاده، بحث کرده‌اند.

مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به پالتیکو گفتند که بایدن درباره این مباحثات با نتانیاهو صحبت کرده است.

بر این اساس، موضوع کوتاه‌شدن عمر سیاسی نتانیاهو در جلسات اخیر کاخ سفید با حضور بایدن مطرح شده و این شامل بحث‌هایی است که از زمان سفر بایدن به فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

پالتیکو به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی نوشت: «بایدن تا آنجا پیش رفته که به نتانیاهو پیشنهاد داده است که در مورد درس‌هایی که باید با جانشین غیرقابل اجتناب خود در میان بگذارد، فکر کند».

طبق این گزارش، دولت بایدن بر این باور است که نتانیاهو دیگر فرصت زیادی برای حضور در قدرت ندارد و انتظار کاخ سفید این است که او احتمالاً چند ماه یا حداقل تا پایان مرحله اولیه جنگ غزه دوام بیاورد.

پالتیکو ادامه داد: «در مقطعی از سفر [به فلسطین اشغالی]، بایدن به نتانیاهو توصیه کرد سناریویی را که برای جانشین خود می‌گذارد در نظر بگیرد که تلویحا بدان معنی است که نتانیاهو ممکن است مدت زمان زیادی در قدرت نماند».

یک مقام فعلی آمریکا به این نشریه توضیح داد که حضور متزلزل نتانیاهو در قدرت همیشه در جریان مذاکرات داخلی دولت بایدن درباره منطقه غرب آسیا مطرح می‌شود و دستیاران رئیس جمهور آمریکا هم‌اکنون با مجموعه‌ای از دیگر سیاستمداران صهیونیست درباره جنگ غزه در ارتباط هستند./ فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها