اختلاف میان سران صهیونیست/ گالانت و گانتس با نتانیاهو دست ندادند

کد خبر: 1255702

تنش‌ها بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه وی پس از حمله «طوفان الاقصی» در 7 اکتبر، که شکست بزرگ اطلاعاتی این رژیم را آشکار کرد، افزایش یافته است.

اختلاف میان سران صهیونیست/ گالانت و گانتس با نتانیاهو دست ندادند

تنش‌ها بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای کابینه وی پس از حمله «طوفان الاقصی» در 7 اکتبر، که شکست بزرگ اطلاعاتی این رژیم را آشکار کرد، افزایش یافته است.

این موضوع در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز شنبه با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ برگزار شد، آشکار گشت. نتانیاهو در میان بی توجهی از جانب گانتس و گالانت سخنرانی خود را به پایان رساند و آن دو از دست دادن با نتانیاهو خودداری کردند.

به نقل از صدی البلد، نتانیاهو به دلیل پستی که در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشته بود و در آن اصرار داشت که هیچ گونه هشداری در مورد "نیت جنگی" حماس در هیچ مرحله‌ای دریافت نکرده است، مورد حمله شدید بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و همچنین یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون قرار گرفت.

نتانیاهو در این پست نوشته بود: «برخلاف ادعاهای نادرست: به نخست وزیر نتانیاهو تحت هیچ شرایطی و در هیچ مرحله‌ای نسبت به نیت‌های جنگی حماس هشدار داده نشد.»

وی با بیان اینکه ارزیابی اطلاعاتی مقامات امنیتی این بود که حماس اقدامی تهاجمی را آغاز نخواهد کرد، افزود: همه مقامات امنیتی از جمله رئیس ارتش اسرائیل و رئیس شاباک ارزیابی کردند که حماس «مورد بازدارندگی قرار گرفته است.»

نتانیاهو تاکید کرد که این ارزیابی‌ای است که بارها از سوی همه نیروهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی به نخست‌وزیر و کابینه از جمله حتی قبل از وقوع حمله ارائه شد.

وزیر صهیونیست: اتفاقات غزه «نکبت جدیدی» است

شرایط ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه حتی وزیر کشاورزی این رژیم را به سخن واداشت و او گفت: آنچه اسرائیل در نوار غزه انجام می‌دهد، نکبت سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات «آوی دیختر»، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مطرح شد. زمانی که از وی سوال شد که آیا ممکن است صحنه‌های خروج ساکنان غزه از شمال نوار غزه به جنوب آن به دلیل جنگ را با صحنه‌های نکبت ۱۹۴۸ در هنگام اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و مهاجرت ساکنانش مقایسه کرد، آوی دیختر گفت: ما واقعا در حال حاضر، شرایط را به سمت نکبت غزه سوق می‌دهیم. از نظر عملیاتی، زمانی که تعدادی زیادی از افراد میان تانک‌ها و سربازان قرار دارند، نمی‌توان جنگ را مدیریت کرد؛ آنگونه‌ای که ارتش اسرائیل می‌خواهد آن را در داخل خاک غزه مدیریت کند.

به نقل از العربی الجدید، زمانی که مجدداً از دیختر پرسیده شد که آیا از «نکبت غزه» صحبت می‌کند، وی پاسخ داد: نکبت غزه ۲۰۲۳، اوضاع غزه اینگونه رقم خواهد خورد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ساکنان غزه به شهر غزه بازخواهند گشت یا خیر، گفت: نمی‌دانم این مساله در پایان چگونه ختم می‌شود، چراکه شهر غزه به مساحت یک‌سوم نوار غزه است و نیمی از ساکنان در آنجا هستند اما یک سوم مساحت غزه است.

اظهارات وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به دلیل به کار بردن اصطلاح نکبت که به بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین‌شان و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ اشاره دارد، جنجال به پا کرد.

همچنین ایتامار بن گویر، وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود از نکبت مردم فلسطین سخن گفت و عنوان داشت: من معتقدم که باید به جهانیان به صورت آشکار اینگونه پاسخ داده شود که باید نوار غزه اشغال شود. من این مساله را کاملاً آشکار می‌بینم و آن عبارت از این است که هر بار که دشمنان ما اراضی را از دست بدهند، آنها جنگ را می‌بازند. این چیزی است که در سال ۱۹۴۸ و همچنین سال ۱۹۶۷ رخ داد و زمانی که ما اراضی را از آنها گرفتیم، به منزله نکبتی برای آنها بود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها