انتشار فایل صوتی کوخاوی؛ حماس یک بیماری مزمن است

کد خبر: 1256721

«آویو کوخاوی» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل در یک نشست محرمانه با تأکید بر لزوم تداوم بهره‌مندی تل آویو از حمایت های واشنگتن، می گوید که اروپا و آمریکا نتیجه ای جز نابودی حماس را نمی پذیرند.

انتشار فایل صوتی کوخاوی؛ حماس یک بیماری مزمن است

«آویو کوخاوی» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل در یک نشست محرمانه با تأکید بر لزوم تداوم بهره‌مندی تل آویو از حمایت های واشنگتن، می گوید که اروپا و آمریکا نتیجه ای جز نابودی حماس را نمی پذیرند.

روزنامه تهران تایمز به یک فایل صوتی بسیار محرمانه در مورد جنگ غزه دست یافته است. این فایل مربوط به یک نشست محرمانه است که «آویو کوخاوی» رئیس سابق ستاد کل ارتش اسرائیل نیز در آن حضور دارد.

بر اساس فایلی که تهران تایمز به آن دست پیدا کرده است، آویو کوخاوی سخنانی را در نشست محرمانه مطرح می‌کند که به این شرح است:

اجازه دهید سخنانم را با این نکته آغاز کنم که من مطمئنم ما می‌توانیم نیروی نظامی و شالوده دولت حماس را از بین ببریم. بله درست است که ما نمی‌توانیم فرهنگ برادری در اسلام و رادیکالیسم و چیزهایی از این قبیل را از ذهن فلسطینیان پاک کنیم. اما از طرفی می‌توانیم نیروی نظامی و سازمانی حماس را نابود کنیم. ما راه‌های سیستماتیکی برای به وجود آوردن اهداف جدید داریم. در واقع ما در تولید اهداف جدید بسیار موفق هستیم و این یک پروسه ادامه دار در هنگام جنگیدن است.

ما ارتش و توانایی‌های لازم را داریم. ما باید نیروهایمان را اعزام و آنها [در غزه] پراکنده کنیم. آن سرزمین باید تماماً توسط نیروهای ما پوشش داده شود تا ما بتوانیم، نمیگویم همه، بلکه بیشتر تروریست‌ها را در این زیرساخت پیدا کنیم. مثالی که می‌توانم از گذشته برایتان بیاورم عملیات دیوار دفاعی است. آن زمان افراد زیادی وجود داشتند که به توانایی ما در از بین بردن تروریسم فلسطینی در یهودیه و سامریه شک داشتند.

اما واقعیت باید گفته شود قضیه‌ی غزه بسیار سخت‌تر است. اما ما داریم از بمب‌های یک تنی استفاده می‌کنیم و ۴۰۰ عدد از آنها را هرشب [برسر فلسطینیان] فرود می‌آوریم. ما دیگر همان روش‌های [قدیمی] را استفاده نمی‌کنیم. دوستان من این کار مدتی طول خواهد کشید! در عملیات دیوار دفاعی ۶ هفته طول کشید تا مراحل اولیه را پشت سر بگذاریم. ۳ سال هم طول کشید که ما به طور کامل بتوانیم تروریسم فلسطینی! را در آن منطقه را نابود کنیم.

نمی‌گویم که ما حالا به سه سال زمان نیاز داریم اما در سه ماه هم نمی‌توانیم این مأموریت را به پایان برسانیم. اساس این حرکت زمان، زمان، و زمان است. ما باید همه کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا زمان بدست آورده و آن را حفظ کنیم. ما باید تلاش کنیم شرایط را بهتر کنیم یا از ایالات متحده آمریکا بخواهیم زمان در اختیار ما بگذارد و موارد دیگری را نیز فراهم کند.

جامعه جهانی با رهبری آمریکا باید بفهمد که نیاز است به ما زمان بدهد. خود آنها یعنی اروپا و آمریکا و هر حکومت مدرن لیبرال دموکراتی نمی‌تواند نتیجه‌ای به جز از بین رفتن حماس را تحمل کند. می‌خواهم موردی را نیز درباره ی این بیماری مزمن بگویم. هر استعاره‌ای محدودیت‌های خود را دارد بر همین اساس ممکن است مردم تصمیم بگیرند دیگر نمی‌خواهند با این بیماری مزمن زندگی کنند.

آنها کشور را ترک خواهند کرد! یا اینکه دیگر قبول نمی‌کنند به جلیل در شمال و یا مناطق جنوبی اسرائیل بروند. آنها خواهند گفت که دیگر نمی‌خواهند با این بیماری مزمن زندگی کنند و مایل نیستند در این سرزمین به اصطلاح الهی باقی بمانند. برای همین است که می‌گویم ما الان به یک تغییر پارادایمی نزدیک می‌شویم و امیدوارم که همینطور باشد. ما در نقطه عطف تاریخ یهودیان قرار داریم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها