«عمران خان» از ریاست حزبش کناره‌گیری می‌کند

کد خبر: 1259179

عمران خان، رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان از ریاست حزبش کناره‌گیری می‌کند.

«عمران خان» از ریاست حزبش کناره‌گیری می‌کند

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، خبرگزاری افق به نقل از یکی از نمایندگان حزب تحریک انصاف پاکستان ادعا کرد که عمران خان، نخست‌ وزیر پیشین و رهبر این حزب از ریاست کناره‌ گیری خواهد کرد.

این در حالی است که از اوایل ماه آگوست، عمران خان به بهانه اتهام‌ های مختلف در زندان به سر برده و برای نامزدی در انتخابات آتی هم رد صلاحیت شده است.

عمران خان از سال ۱۹۹۶ موسس و رئیس حزب تحریک انصاف بوده است.

طبق گزارش‌ های منتشر شده این حزب اعلام کرد که تصمیم نخست‌ وزیر پیشین پاکستان در خصوص کناره‌ گیری به دلیل موانع قانونی است.

از سوی دیگر و در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز خبر داد که نخست وزیر سابق پاکستان امروز چهارشنبه گفته است که وی یکی از وکلای خود را به عنوان نماینده موقت خود برای رقابت در پست ریاست حزب معرفی کرده است.

حزب تحریک انصاف در پاکستان نیز ویدئویی منتشر کرد که «گوهر خان» (Gohar Khan) وکیل دادگستری را نشان می دهد که نامزدی خود را اعلام می کند.

این نامزد جانشینی احتمالی عمران خان گفت: من جای عمران خان را پرخواهم کرد؛ البته خان همیشه رئیس حزب بوده و خواهد ماند.

دادگاه عالی پاکستان چندی پیش اعلام کرده بود که روز ۲۸ نوامبر (دیروز سه شنبه) «عمران خان» در یک جلسه دادگاه علنی محاکمه خواهد شد.

«تعیم پانجوتا»، وکیل عمران خان در این ارتباط گفته بود: دادگاه دستور حضور عمران خان را در ۲۸ نوامبر صادر کرد. اکنون ما باید اطمینان حاصل کنیم که این دستور اجرا می‌شود.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان که 3 ماه پیش درخصوص پرونده افشای اسناد محرمانه دولتی به 3 سال زندان محکوم شد، در حال حاضر در کنار شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه سابق پاکستان که هم‌حزبی عمران خان نیز است، در زندان آدیاله راولپندی حضور دارد.

ماه گذشته، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند دادگاهی در این کشور «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و معاونش را در پرونده افشای اسرار رسمی مجرم شناخت./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها