افزایش اختلافات در دولت بایدن بر سر جنگ علیه غزه

کد خبر: 1259436

منابع آمریکایی می گویند که میزان اختلافات داخلی در دولت بایدن به سبب جنگ در غزه استثنائی است و در دولت‌های قبلی آمریکا سابقه نداشته است.

افزایش اختلافات در دولت بایدن بر سر جنگ علیه غزه

شبکه ان بی سی به نقل از مسئولان آمریکایی از افزایش مخالفت‌ها و فشارهای داخلی بر جو بایدن به سبب حمایت از حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

منبع مذکور افزود که میزان اختلافات داخلی در دولت بایدن به سبب جنگ در غزه استثنایی است و در دولت‌های قبلی آمریکا سابقه نداشته است.

این شبکه به نقل از مسئولان وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که کارکنان وزارت خارجه بر این باورند که کمک‌های آمریکا به تل آویو باید تحت شروط و قید و بندهایی قرار گیرد.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا بیان کردند که به محض انتشار تصاویر غزه و افزایش تعداد کشته‌های غیرنظامی، متوجه شدیم که از چه سلاح‌هایی در این باریکه استفاده شده است.

آن‌ها تاکید کردند که دیپلمات‌های آمریکایی در خاورمیانه در نامه‌هایی هشدار دادند که وجهه آمریکا به سبب رویکرد و مواضعی که در پیش گرفته (در رابطه با جنگ غزه) به شدت مخدوش می‌شود.

ان بی سی به نقل از مسئولان وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که اکنون این احساس وجود دارد که اسرائیل نباید قادر به فرار از مجازات باشد.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که طولانی شدن جنگ در غزه فشارها بر این رژیم و آمریکا را افزایش خواهد داد.

منبع مذکور از اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ادامه جنگ در غزه خبر داد.

والا افزود که نتانیاهو نخست وزیر، گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به بلینکن گفتند تلفات حمله زمینی به غزه کمتر از حملات هوایی خواهد بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که بلینکن به نتانیاهو، گالانت و بنی گانتز اعلام کرده که رژیم صهیونیستی نه ماه‌ها، بلکه نهایتاً چند هفته دیگر می‌تواند جنگ در غزه را ادامه دهد.

از سوی دیگر، سناتور آمریکایی گفته است که آمریکا نباید در عملیات نظامی علیه غزه مشارکت داشته باشد. «برنی ساندرز»، سناتور دمکرات آمریکایی تاکید کرد که آمریکا نباید در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی که این حجم از ویرانی را در نوار غزه در پی داشته، شریک باشد و کشته شدن نزدیک به ۱۵ هزار غیرنظامی فلسطینی از آغاز این جنگ، غیرقابل قبول است.

همزمان، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آزادی گروهی دیگر از اسرای اسرائیلی طی فردا محتمل است اما هنوز قطعی نیست و مذاکرات برای تمدید آتش‌بس ممکن است تا صبح ادامه داشته باشد.

از طرف دیگر، پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که طولانی شدن جنگ در غزه فشارها بر این رژیم و آمریکا را افزایش خواهد داد.

در واقع بلینکن خواستار توقف عملیات نظامی تل آویو در غزه نشد، اما از افزایش فشار بین المللی در صورت طولانی شدن جنگ ابراز نگرانی کرد.

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل به بلینکن اطلاع داده است که عملیات نظامی در غزه ممکن است بیش از چند هفته طول بکشد.

همچنین شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده که گالانت به بلینکن گفته است که عملیات نظامی ممکن است ماه‌ها طول بکشد نه هفته‌ها. گالانت وزیر صهیونیستی به بلینکن گفته است که این جنگ ماه‌ها طول می‌کشد، که بلینکن پاسخ داده است: «فکر نمی‌کنم شما ماه‌ها فرصت داشته باشید.»/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها