مذاکرات فشرده شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه

کد خبر: 1263101

شورای امنیت سازمان ملل نشستی با محوریت فلسطین برگزار کرده که هدف آن تصویب قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه است.


مذاکرات فشرده شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای با محوریت جنگ غزه برگزار کرده‌اند که در آن بحث بر سر تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس، بالا گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، «تور ونسلاند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در این نشست گفت که تبعات گسترده‌تر جنگ غزه، از جمله احتمال بدل شدن آن به بحرانی بزرگ‌تر در منطقه موجب نگرانی سازمان ملل شده است.

او گفت: من همچنان نگران اثرات گسترده‌تر جنگ در غزه و خطر تشدید درگیری‌ها در منطقه هستم. به صورت روزانه شاهد تبادل آتش در دو سوی «خط آبی» هستیم و احتمال خطای محاسباتی و تشدید درگیری‌ها، ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که لبنان به درگیری منطقه‌ای کشیده نشود و طرفین آتش‌بس اعلام کنند.

ونسلاند همچنین گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی برای تحویل تعدادی از محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست.

او با بیان این که رژیم صهیونیستی اقدامات محدودی از جمله اجازه ورود سوخت، غذا و گاز برای پخت‌وپز داشته و گذرگاه کرم ابوسالم را برای ورود کمک‌های بشردوستانه باز کرده، تصریح کرد که «این اقدامات بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز برای رسیدگی به فاجعه انسانی» غزه است.

در همین حال، «واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده تنها کشور جهان است که با آتش‌بس بشردوستانه در غزه مخالفت می‌کند.

نبنزیا گفت: بی‌اغراق می‌گویم که جهان بر سر لزوم آتش‌بس فوری در غزه به اجماع رسیده؛ اما تنها کشوری که با این امر مخالف بوده و خود را مقابل تمامی اعضای جامعه بین‌المللی قرار داده، ایالات متحده است.

همچنین «ژانگ جون»، نماینده چین در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت خواستار برپایی یک کنفرانس بین‌المللی صلح شد که در مقیاس بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر، به دنبال حل مناقشه فلسطین اشغالی باشد.

او همچنین گفت که هر رویکردی نسبت به مسئله فلسطین، باید به خواست فلسطینیان احترام گذاشته، دغدغه‌های کشورهای منطقه را در نظر گرفته و از راهکار دو دولتی دور نشود./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها