شورای امنیت حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد

کد خبر: 1262538

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به کلانتری راسک، تاکید کرد که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

 شورای امنیت حمله تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در خصوص حمله تروریستی به کلانتری راسک در سیستان و بلوچستان صادر کردند.

طبق این بیانیه اعضای شورای امنیت حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران در 24 آذر ماه را به شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

در بیانیه اعضای شورای امنیت آمده است که اعضا مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرده و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

آن‌ها بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند. آنها از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آن‌ها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کردند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها