اعترافات محرمانه مقامات صهیونیستی: نابودی حماس غیرممکن است

کد خبر: 1263387

درز اطلاعات از لایه‌های نظامی و سیاسی صهیونیست‌ها آن‌هم در رسانه‌های این رژیم، هر روز بخش‌هایی از شکنندگی سیاست‌های تل‌آویو را افشا می‌کند. در یکی از تازه‌ترین موارد، یدیعوت آحارونوت محتوای جلسه امنیتی محرمانه مقامات رژیم صهیونیستی را فاش کرد که در آن سران صهیونیست اذعان می‌کنند نابودی جنبش حماس غیرممکن است

اعترافات محرمانه مقامات صهیونیستی: نابودی حماس غیرممکن است

طی نشستی محرمانه، نه تنها رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که نابودی حماس مساوی با از بین بردن همه نیرو‌های آن نیست بلکه یکی از اعضای شورای جنگ هم گفت که نباید انتظار داشت که این جنبش به‌طور کامل نابود شود. این موضع‌گیری‌ها که برای نخستین بار است که از زبان مهره‌های ارشد صهیونیست منتشر می‌شود، در کنار آشفتگی‌های داخلی و تنش‌های شدید میان مقامات که این روز‌ها بیش از پیش، خود را نشان می‌دهد، تمایل رژیم تل‌آویو برای گام گذاشتن در مسیر آتش‌بس را هر چه بیشتر توجیه‌پذیر می‌کند.

درز اطلاعات از لایه‌های نظامی و سیاسی صهیونیست‌ها آن‌هم در رسانه‌های این رژیم، هر روز بخش‌هایی از شکنندگی سیاست‌های تل‌آویو را افشا می‌کند. در یکی از تازه‌ترین موارد، یدیعوت آحارونوت محتوای جلسه امنیتی محرمانه مقامات رژیم صهیونیستی را فاش کرد که در آن سران صهیونیست اذعان می‌کنند نابودی جنبش حماس غیرممکن است. این روزنامه با اشاره به بخش‌هایی از این نشست نوشت: «در جلسه امنیتی روز دوشنبه، وزیران کابینه از رئیس ستاد کل ارتش پرسیدند که چرا حماس را نابود نمی‌کنید؟ هرتزی هالوی پاسخ داد: ما به روشنی اعلام کردیم که هدف از عملیات در غزه، درهم شکستن حماس است و این به معنای نابودی همه تونل‌ها یا کشتن همه نیرو‌های حماس نیست.» گادی آیزنکوت، عضو شورای جنگ هم در موضع‌گیری مشابهی گفت: «اسرائیلی‌ها متوجه نمی‌شوند که عبارت «فروپاشی حماس» به این معنا نیست که از این پس حماسی وجود نخواهد داشت.» پیش‌تر هم در رسانه‌ها اعلام شده بود که درپی درگیری لفظی شدید میان هالوی و ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حمایت از هالوی گفت: «من به حمایت از رئیس ستاد ارتش برابر سیاستمداران غیرمسئول که تلاش می‌کنند به دستاورد‌های سیاسی برسند، ادامه خواهم داد.» بن‌گویر در جریان این نشست خواستار تغییر تصمیم ارتش درباره نظامیانی شد که به تازگی در جریان یورش به شهر جنین اقدام به هتک حرمت یک مسجد در آن و پخش ورد‌های تلمودی از طریق بلندگو‌های این مسجد کردند. او در این باره خطاب به هالوی گفت: «کابینه سیاسی در این باره تصمیم‌گیرنده است نه ارتش.» این اظهارات بن‌گویر خشم هالوی را به همراه داشت: «این من هستم که تصمیم می‌گیرم چه چیزی در ارتش اخلاقی و چه چیزی غیراخلاقی است؛ من را تهدید نکن.»

قبل از هر معامله‌ای جنگ متوقف شود

پس از افزایش اعتراضات در تل‌آویو به عدم توجه کابینه به وضعیت اسرا، بنابر اعلام منابع آگاه صهیونیست، تل‌آویو قطر را از آمادگی خود برای آتش‌بس به مدت یک هفته در ازای آزادی ۴۰زندانی مطلع کرده است. گلعاد اردان، سفیر تل‌آویو در واشینگتن در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «اسرائیل آماده توقف جنگ در ازای آزادی بیشترین تعداد ممکن از گروگان‌هاست.» روزنامه امریکایی واشینگتن‌پست هم در این مورد نوشت که اسرائیل احتمالاً با آتش‌بس دو هفته‌ای موافقت کند تا حماس بتواند زندانیان را در مکان‌های امن جمع‌آوری کند و با امکان خروج نیرو‌های زمینی به شمال نوار غزه، بیشترین تعداد ممکن از بازداشت‌شدگان را آزاد کند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از آغاز روند مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست خبر داده و گفت که اولویت با زنان، سالمندان و بیماران مزمن، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی است و بین ۳۰ تا ۴۰ نفر آزاد خواهند شد و اسرائیل در مورد تعداد روز‌های آتش‌بس، انعطاف نشان می‌دهد. همزمان با اعلام آمادگی‌ها در تل‌آویو، محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به صراحت اعلام کرد که حماس تأکید دارد اسرائیل قبل از هر معامله‌ای، باید جنگ را متوقف کند.

دیوید بارنیا، رئیس موساد، با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در ورشو دیدار کرد و بر درخواست اسرائیل از حماس برای کنار گذاشتن سلاح و تسلیم شدن خود تأکید کرد. وزیر خارجه قطر توضیح داد که حماس برای موافقت با تکمیل قرارداد تبادل اسیران و ورود به آتش‌بس جدید، درخواست آتش‌بس و پایان جنگ در نوار غزه را دارد.

همچنین، رسانه‌های عربی دیروز خبر دادند که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس عازم قاهره شده است. زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده که طی روز‌های آتی هیئتی از این جنبش به ریاست وی، راهی قاهره خواهد شد. النخاله اضافه کرد: «ما با رویکردی شفاف راهی قاهره خواهیم شد و آن توقف تجاوز‌ها و خروج نیرو‌های دشمن از غزه و بازسازی آن است.» وی بر اصل تبادل اسرا در برابر همه اسیران فلسطینی تأکید کرد و گفت: «این بخشی از یک روند سیاسی است که تمام نیرو‌های سیاسی و در رأس آن جنبش حماس در خصوص آن توافق نظر دارند.» پیش از این، هلی تروبر، عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: «روز دوشنبه در کابینه رایزنی در مورد این موضوع انجام شد و در حال حاضر چیزی روی میز نیست. می‌توانم بگویم که به چنین طرحی نزدیک شده‌ایم. اظهاراتی وجود دارد که امیدوارم کامل شوند، اما هنوز خیلی زود است که این را بدانیم.»

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها