بهانه سنا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی

کد خبر: 1263479

یک سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری‌خواه قصد دارند تا قطعنامه‌ای را با موضوع محکوم کردن حملات نیروهای متحد ایران به نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه ارائه دهند.

بهانه سنا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی

یک سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری‌خواه قصد دارند تا قطعنامه‌ای را با موضوع محکوم کردن حملات نیروهای متحد ایران به نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه ارائه دهند.

دو قانونگذار ارشد کنگره آمریکا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را ارائه خواهند کرد که بر اساس آن، حملات نیروهای نزدیک به ایران به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه محکوم می‌شود.

به گزارش «فاکس نیوز»، تد کروز سناتور جمهوری‌خواه بیانیه‌ای درباره قطعنامه پیشنهادی مشترک خود با کریس کونز سناتور دموکرات در این باره منتشر کرد.

نماینده تگزاس در سنای آمریکا در بیانیه مدعی شده است: نظام سیاسی ایران به آمریکایی‌ها، متحدانمان و منافعمان در اقصی نقاط خاورمیانه حمله می‌کند. آن‌ها نه فقط اقدام به انجام حمله می‌کنند و موجب کشتار متحدان عرب و اسرائیلی ما می‌شوند بلکه همچنین متحدان تهران در یمن یعنی حوثی‌های یمنی نیز امنیت کشتیرانی بین المللی را تهدید می‌کنند. موضوعی که برای اقتصاد آمریکا و جهان کاملا ضروری و مهم است. این نکته کاملا اشاره شده که بازدارندگی موثری علیه آن‌ها ایجاد نشده و دولت بایدن باید مدت ها قبل اقدامات لازم را در این زمینه جهت مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران بر می‌داشت».

از سوی دیگر، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز خواستار آن شده که فشارهای دولت بایدن علیه ایران جهت متوقف کردن حمایت‌هایش از گروه‌های شبه نظامی افزایش یابد. وی همچنین از تلاش‌ها جهت ایجاد بازدارندگی علیه ایران و نیروهای مورد حمایتش در «انجام حمله علیه نیروهای آمریکایی» حمایت کرده است.

طبق گزارش‌ فاکس نیوز، قطعنامه پیشنهادی تد کروز و کریس کونز با حمایت اعضای قانون‌گذار از هر دو حزب اصلی آمریکا دریافت کرده است. از زمان اجرای عملیات هفتم اکتبر توسط جنبش حماس، میزان حملات نیروهای محور مقاومت در منطقه به اهداف آمریکا در عراق و سوریه افزایش یافته است.

گفته می‌شود که از زمان اجرای عملیات هفتم اکتبر تاکنون پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه حداقل ۹۰ مرتبه مورد حمله قرار گرفته است. نیروهای مقاومت در منطقه عنوان کرده‌اند که حملاتشان به پایگاه‌های آمریکایی به تلافی حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی و حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها