هشدار سازمان ملل درباره تشدید دامنه جنگ اوکراین

کد خبر: 1265415

معاون دبیر کل سازمان ملل از حمله اوکراین به غیرنظامیان در خاک روسیه، که به ادعای مسکو با سلاح‌های ممنوعه صورت گرفته، انتقاد کرد و در خصوص گسترش درگیریها در شرق اروپا ابراز نگرانی کرد.

 هشدار سازمان ملل درباره تشدید دامنه جنگ اوکراین

«حمله به غیرنظامیان غیرقابل قبول است و می‌تواند نشانه‌ای از تشدید جنگ اوکراین باشد.» خالد خیاری معاون دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را امروز یک شنبه در واکنش به حملات موشکی و راکتی شب گذشته ارتش اوکراین به شهر مرزی بلگورود در روسیه گفته است.

حملات کم سابقه ارتش اوکراین به شهر بلگورود در جنوب شرقی روسیه دست کم 24 کشته برجا گذاشته است که سه نفر از آنها کودک هستند. همچنین به گفته مقامات محلی 108 نفر نیز در این حملات مجروح شده که برای مداوا به بیمارستانهای مسکو منتقل شده‌اند.

به گفته فرماندار بلگورود ویاچسلاو گلدکوف حملات اوکراین باعث تخریب و سوختن بیش از یکصد خودرو شده و به تعدادی از ساختمانهای تجاری از جمله مغازه‌ها، مراکز خرید و فروشگاهها خسارت وارد کرده است. این حملات به تعدادی از جایگاههای سوخت و دست کم 30 آپارتمان و خانه نیز آسیب زده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره حملات شب گذشته اوکراین تاکید کرده بود که «مسکو از سکوت سازمان ملل درباره این حملات بسیار متعجب شده است».

خالد خیاری همچنین این حملات را نقض قوانین بشردوستانه بین المللی خواند و تاکید کرد که «حفاظت از غیرنظامیان باید اولویت اصلی باشد و جنگ و خونریزی باید متوقف شود»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها