صنعا: امریکا از جنگ با ما آسان خارج نخواهد شد

کد خبر: 1265980

رژیم صهیونیستی به دنبال آرزو‌های خود حرکت کرد، آن‌ها اعلام کردند که می‌خواهند حماس را نابود کنند چنین چیزی محقق نشد، آن‌ها اعلام کردند که حماس را خلع سلاح خواهند کرد، از طریق عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی چنین چیزی به لطف خدا و مقاومت محقق نشد. آن‌ها در گام بعد اعلام کردند عملیات را ادامه می‌دهیم تا در تونل‌ها و زیرزمین بیمارستان‌های غزه اسرای اسرائیلی را از طریق نظامی آزاد کنیم. نتوانستند از مسیر نظامی یک اسیر اسرائیلی را آزاد کنند و با شکست مواجه شدند.

صنعا: امریکا از جنگ با ما آسان خارج نخواهد شد

وزیر امور خارجه می‌گوید که هیچ کدام از اهداف اعلام شده اسرائیلی‌ها در جنگ غزه محقق نشده و با حمایت تمام‌عیار کاخ سفید از اسرائیل، امریکایی‌ها «وارد معرکه و باتلاقی در غزه شده‌اند که بیرون آمدن از آن برای‌شان پرهزینه خواهد بود». صنعا هم گفته امریکا با رویارویی مستقیم با یمن، وارد معرکه‌ای شده که به راحتی نخواهد توانست از آن بیرون بیاید.

حسین امیرعبداللهیان که دوشنبه‌شب در آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نماد‌های مقاومت، سخنرانی می‌کرد، گفته که در اتاق تصمیم کاخ سفید یک چالش جدی بین دولتمردان امریکا وجود دارد بر سر اینکه «برخی معتقدند امریکا زیاده‌روی کرد و نباید تمام‌قد در نسل‌کشی و جنایاتی که رژیم اسرائیل در بیش از ۸۰ روز گذشته در غزه و بخش‌هایی از کرانه باختری انجام داد، به این شکل وارد می‌شد.» ظاهراً اشاره امیرعبداللهیان به گزارش روز ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ پولیتیکو است که از قول منابع آگاه نقل کرده که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا خواستار این است که کاخ سفید به نحو آشکارتری به آسیب‌های انسانی در غزه توجه و از آن‌ها ابراز نگرانی کند. هرچند جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی بلافاصله تأکید کرد که بین کامالا هریس و بایدن در این باره اختلاف‌نظری وجود ندارد ولی یک نظرسنجی که ماه دسامبر منتشر شد، نشان می‌دهد افکار عمومی امریکا نحوه برخورد دولت بایدن با جنگ در غزه را تأیید نمی‌کنند. یک نظرسنجی جدید از نیویورک‌تایمز و کالج سینا که نتایج آن روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد نشان می‌دهد که تنها یک سوم امریکایی‌ها، مدیریت جو بایدن در مناقشه اسرائیل و فلسطین را تأیید می‌کنند.

بر اساس گزارش فارس، وزیر خارجه با اشاره به همین واقعیت‌ها در امریکا، گفته که امروز در کاخ سفید چالش بر سر این است که سیاستمداران امریکا دچار خطا شده و وارد معرکه و باتلاقی در غزه شده‌اند که بیرون آمدن از آن برای‌شان پر هزینه خواهد بود. امیرعبداللهیان با بیان اینکه امریکا امروز به دنبال خروج آبرومندانه از معرکه غزه است، افزود: «رژیم صهیونیستی به دنبال آرزو‌های خود حرکت کرد، آن‌ها اعلام کردند که می‌خواهند حماس را نابود کنند چنین چیزی محقق نشد، آن‌ها اعلام کردند که حماس را خلع سلاح خواهند کرد، از طریق عملیات نظامی، هوایی، زمینی و دریایی چنین چیزی به لطف خدا و مقاومت محقق نشد. آن‌ها در گام بعد اعلام کردند عملیات را ادامه می‌دهیم تا در تونل‌ها و زیرزمین بیمارستان‌های غزه اسرای اسرائیلی را از طریق نظامی آزاد کنیم. نتوانستند از مسیر نظامی یک اسیر اسرائیلی را آزاد کنند و با شکست مواجه شدند.»

صبح ۷ اکتبر فروریخت

امیرعبداللهیان گفته که آنچه هدف‌گذاری کردند به بن بست رسیدند و با شکست مواجه شدند: «امروز همان حاکمان رژیم اشغالگر اسرائیل و دولتمردان امریکایی که از نابودی حماس سخن می‌گفتند، به حماس پیام می‌دهند و در کشور‌های ثالث با حماس به صورت غیرمستقیم درباره چگونگی اداره غزه پساجنگ و چگونگی تبادل اسرای فلسطینی با اسرای اشغالگر اسرائیلی مذاکره می‌کنند. این نشان می‌دهد مقاومت در مسیر درست خود حرکت کرده و توانست یک پیروزی بزرگ دیگر ظرف ۸۰ روز ثبت کند.» وزیر خارجه با ذکر این نکته که پیروزی اول مقاومت بامداد روز شنبه هفتم اکتبر رقم زده و ثبت شد، افزود: در بامداد هفت اکتبر شکست سیاسی، امنیتی و روانی تمامی ستون‌های رژیم جعلی اسرائیل را فروریخت و ۸۰روز مقاومت، ۸۰روز ایستادگی و ۸۰روز پاسخ مستمر به تجاوزات نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل و حمایت امریکا، شکست روانی و نظامی را هم برای رژیم اسرائیل و حامیانش رقم زد. وزیر خارجه با ذکر این نکته که امروز تنها دو گزینه در مقابل همه کنشگرانی که خود را در جنگ غزه شریک رژیم اسرائیل کردند، وجود دارد، خاطرنشان کرد: «گزینه اول ادامه جنگ و ادامه جنگ یعنی ادامه باتلاق، ادامه کشتار و ادامه شکست مفتضحانه توأمان اسرائیل و امریکا. گزینه دوم راهکار سیاسی، در راهکار سیاسی امروز این مقاومت است که شرط می‌گذارد حاضر به آتش بس نیست، الا اینکه در یک پکیج و در یک مجموعه کامل همه موضوعات مورد توافق قرار بگیرد و خواسته‌های مقاومت محقق شود.»

امریکا از پاسخ یمن جان به در نمی‌برد

با افزایش تنش‌ها در جنگ غزه، انصارالله یمن با اشاره به حمله مستقیم امریکا به قایق‌های یمنی گفته که این کار دری را به روی امریکایی‌ها گشوده که «قادر به بستن آن نخواهند بود.» «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفتگو با اسپوتنیک گفته که امریکایی‌ها با حمله به قایق‌های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ «آتش جنگی را شعله‌ور ساختند که نمی‌توانند به راحتی از آن بیرون بیایند و برای آن‌ها هزینه زیادی خواهد داشت و برای آن‌ها مصیبت و بدی به بار خواهد آورد.» «سفر الصوفی» مدیر دفتر رهبر انصارالله یمن هم روز سه‌شنبه گفت: «امریکا با حمله به نیرو‌های مسلح یمن به خودش شلیک کرده و از پاسخ یمن جان سالم به در نخواهد برد.» همزمان با تشدید تنش‌ها، دوشنبه شب گزارش‌هایی درباره حمله یمنی‌ها به یک ناو جنگی ارتش امریکا در دریای سرخ و تبادل آتش شدید بین طرفین منتشر شد ولی انصارالله وقوع چنین درگیری را رد کرد. با این حال، وقوع درگیری بین انصارالله و نیرو‌های امریکایی هیچ بعید نیست. همزمان حملات اضلاع دیگر جبهه مقاومت به منافع و استحکامات امریکا در منطقه ادامه دارد. منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد امریکا در عراق خبر دادند. یک منبع امنیتی عراقی به المعلومه گفته که انفجار‌های شدید پایگاه هوایی عین‌الاسد در منطقه البغدادی در منطقه «هیت» در غرب الانبار اتفاق افتاده است. مقاومت اسلامی عراق همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اشغالگران امریکا در روستای «الخضرا» واقع در شمال شرق سوریه را هدف قرار داده است. پیش از این نیز مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای، خبر داد که با یک پهپاد، پایگاه حریر را که محل استقرار نظامیان امریکایی است، هدف قرار داده است. همچنین منابع خبری از شلیک چند فروند موشک از خاک لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین «شلومی» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین، به چند نقطه در جنوب لبنان حمله موشکی انجام داد. همچنین خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که رژیم صهیونیستی صبح سه‌شنبه حدود ساعت ۴:۳۵ بامداد از سمت جولان اشغالی دست به حملات هوایی زد و تعدادی از نقاط حومه دمشق (ریف دمشق) را هدف قرار داد. این منبع نظامی سوری گفت که بمباران اشغالگران خسارات مادی داشته است.

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها