اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان

کد خبر: 1267246

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه با بیان اینکه نابودی کامل حزب‌الله لبنان ممکن نیست، تنها چاره در برابر این حزب را توافق سیاسی عنوان کرد.


اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: بازگشت ساکنان شمال نوار غزه را با انتقال به "مرحله سوم جنگ" مرتبط نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح دیگری برای بازگشت اسرای صهیونیستی وجود خواهد داشت، گفت، ربط دادن مسائل به هم درست نیست.

به نقل از سایت خبری المیادین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان، تاکید کرد: در برابر حزب‌الله باید با آنها به یک توافق سیاسی برسیم زیرا نمی‌توانیم آنها را به طور کامل نابود کنیم./ایسنا

 گالانت: عملیات حماس احساس امنیت اسرائیلی‌ها را به شدت متزلزل کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای اذعان کرد عملیات 7 اکتبر جنبش حماس، احساس امنیت در میان اسرائیلی‌ها را به شدت متزلزل کرده است.

به گزارش گروه بی‌الملل خبرگزاری فارس، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنانی به ایجاد تحول در جنگ غزه اشاره کرد.

وی که با نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مصاحبه می‌کرد، گفت: «اسرائیل تحول در عملیات نظامی خود در غزه را آغاز کرده و از مرحله درگیری فشرده به مرحله عملیات ویژه روی آورده است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «ابعاد حمله حماس در روز 7 اکتبر، به شدت احساس امنیت اسرائیلی‌ها را متزلزل کرده و دیدشان را نسبت به جهان اطراف تغییر داده است».

پس از 7 اکتبر تعداد زیادی از صهیونیست‌ها به فکر ترک سرزمین‌های اشغالی هستند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند تاکنون در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها