واکنش اتحادیه عرب به اقدام ضد اسرائیلی آفریقای جنوبی

کد خبر: 1267981

کشورهای عضو اتحادیه عرب هم از اتهام «نسل‌کشی» آفریقای جنوبی علیه اشغالگران قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کردند.

واکنش اتحادیه عرب به اقدام ضد اسرائیلی آفریقای جنوبی

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، کشورهای عضو اتحادیه عرب حمایت خود را از روند قضایی در پیش گرفته شده علیه رژیم اسرائیل به دلیل کشتار و آواره کردن غیرنظامیان فلسطینی در غزه که از آن به عنوان «نسل‌ کشی» یاد شده، حمایت کردند.

اتحادیه عرب، نهادی که از ۲۲ کشور عربی تشکیل شده و مقر آن در مصر است در همین راستا اعلام کرد که از دادخواست آفریقای جنوبی علیه اشغالگران قدس در خصوص «اقدامات نسل‌ کشی در غزه» در دادگاه عالی سازمان ملل متحد به طور کامل حمایت می کند.

نمایندگان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در دیوان بین المللی دادگستری حاضر شدند تا دفاعیات خود نسبت به اتهام «اقدامات نسل کشی» که از سوی آفریقای جنوبی ارایه شده را مطرح کنند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم امروز با انتشار بیانیه‌ ای محاکمه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌ کشی در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) را یک حادثه تاریخی دانسته و اعلام کرد که مردم فلسطین مشتاقانه منتظر نتایج جلسه دادگاه هستند.

در این بیانیه تصریح شده است که عجز بین‌ المللی و حمایت برخی کشورها از رژیم اسرائیل با ابزارهای سیاسی، نظامی و حق وتو باعث تشویق این رژیم برای ارتکاب جُرم و انجام نسل‌ کشی شده است.

دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند بعدازظهر امروز نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را به اتهام نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه آغاز کرد.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در نخستین جلسه دیوان بین المللی کیفری در لاهه هلند اعلام کرد که اکنون بحث اقدامات موقتی مطرح است که دادگاه می‌تواند قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه این رژیم اعمال کند.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی ضمن طرح این درخواست افزود: اسرائیل همچنان مسئولیت خود را در قبال بحران انسانی که در نوار غزه ایجاد کرده است انکار می‌کند. آنچه فلسطینیان در غزه با آن روبرو هستند مستلزم اتخاذ تدابیر محکمه برای حمایت از آنهاست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها