نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهایش به یمن را تائید کرد

کد خبر: 1268094

نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و در مشارکت با نیروهای آمریکایی را تائید کرد.

نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهایش به یمن را تائید کرد

نخست وزیر انگلیس تجاوز نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و در مشارکت با نیروهای آمریکایی را تائید کرد.

به نقل از الجزیره، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس پس از تجاوز نیروهای نظامی این کشور به اهدافی در یمن و در مشارکت با نیروهای آمریکایی، اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملات هدفمندی را علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده یمنی‌ها انجام داد.

نخست وزیر انگلیس در این ارتباط گفت: اقدامات محدود، ضروری و متناسبی برای دفاع از خود انجام دادیم. هدف از اقدامات ما تضعیف توانایی‌های نظامی یمنی‌ها و حفاظت از کشتیرانی جهانی است.

سوناک در ادامه گفت: از یمنی‌ها می‌خواهیم حملات خود را متوقف کنند و برای کاهش تنش گام‌هایی بردارند، اما با وجود هشدارهای مکرر جامعه جهانی، یمنی‌ها به حملات خود در دریای سرخ ادامه دادند و این حملات ناوهای جنگی انگلیسی و آمریکایی را هدف قرار داد.

ریشی سوناک همچنین افزود: حملات یمنی‌ها باعث ایجاد اختلال در مسیر تجاری حیاتی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در جهان شد و نیروی دریایی بریتانیا به گشت‌زنی خود در دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات چندملیتی برای بازدارندگی در مقابل یمنی‌ها ادامه خواهد داد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای بمباران اهدافی در یمن را تائید کرده است.

ساعتی پیش نیز، «حسین العزی»، معاون وزیر امور خارجه در دولت صنعا در واکنش به بمباران یمن اعلام کرد: «کشورمان مورد حمله تهاجمی گسترده ناوها، زیردریایی‌ها و هواپیماهای جنگی آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته است.»

این مقام یمنی افزود: «بدون شک لندن و واشنگتن باید برای پرداخت هزینه سنگین این اقدامات و تجاوزات آماده شوند.»

گزارش‌ها از پرتاب یک سری موشک‌های ائتلاف دریایی آمریکا به سوی اهدافی در یمن حکایت دارد.

پنتاگون با اعلام بیانیه‌ای تائید کرد که آمریکا به ۱۰ هدف در یمن حمله کرده است.

خبرگزاری رسمی صبا در صنعا نیز تائید کرد که متجاوزان آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی چندین حمله به پایتخت، شهر صنعا، و استان‌های حدیده، صعده و ضمار انجام دادند.

یک مقام نظامی آمریکایی به الجزیره گفته است که حمله به مواضعی در یمن را با مشارکت کشتی‌ها، هواپیماهای جنگی و زیردریایی‌ها آغاز کرده‌ایم./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها