خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای پوتین

کد خبر: 1224871

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، روز پنجشنبه ادعا کرد که "جایگاه واقعی و مناسب " اوکراین در ناتو است.

خط و نشان نخست وزیر انگلیس برای پوتین

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، روز پنجشنبه ادعا کرد که "جایگاه واقعی و مناسب " اوکراین در ناتو است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" سوناک در دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا در مولداوی گفت که انگلیس در حال گفت‌وگو با اوکراین است تا "اطمینان حاصل کند که تمام حمایت لازم برای یک ضد حمله موفق اوکراین علیه روسیه وجود دارد. "

نخست وزیر انگلیس خاطر نشان کرد که این کشور تسلیحات با برد بالا را در اختیار اوکراین قرار داده است و اولین کشوری بود که تانک‌های اصلی جنگ را به کی یف تحویل داد.

سوناک گفت: "ما پیامی بسیار قوی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ارسال می‌کنیم مبنی بر اینکه ما عقب نشینی نمی‌کنیم و موضع خود را حفظ می‌کنیم و به حمایت از اوکراین نه تنها در زمان حاضر بلکه در آینده نیز ادامه خواهیم داد. "

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در توییتر نوشت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است.»

جنگ اوکراین که بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد، در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها