واکنش ها به حمله آمریکا و انگلیس به یمن | استرالیا: از حملات آمریکا و انگلیس به یمن پشتیبانی پرسنلی کردیم

کد خبر: 1268129

وزیر دفاع استرالیا با تایید مشارکت این کشور در تجاوز به من اعلام کرد که از این حملات پشتیبانی پرسنلی انجام داده است.

واکنش ها به حمله آمریکا و انگلیس به یمن | استرالیا: از حملات آمریکا و انگلیس به یمن پشتیبانی پرسنلی کردیم

وزیر دفاع استرالیا ضمن تایید مشارکت کشورش در تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن اعلام کرد که ارتش این کشور پشتیبانی پرسنلی از این حملات داشته است.

«ریچادر مارلز» در یک نشست خبری درباره این مساله گفت: حمایت استرالیا از این اقدامات به صورت پرسنل در ستاد عملیاتی بود.

وی تاکید کرد که استرالیا به حمایت خود از این اقدامات که به ادعای او نظم مبتنی بر قوانین جهانی را تایید می‌کند ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.  

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

بعد از این حملات یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حملات هوایی علیه یمن پایان یافته‌اند. او با وجود این مدعی شد: «ما در صورت ادامه تهدیدها حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.»

طبق بیانیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این حملات کشورهایی مثل هلند، استرالیا، بحرین و کانادا نیز مشارکت داشتند.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، سایت‌های راداری، موشک‌های بالیستیک، موشک‌های کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفتند.

به نوشته سی‌ان‌ان، در این حملات از جنگنده، کشتی‌های جنگی و زیردریایی و موشکهای تام‌هاوک استفاده شد./فارس

واکنش گردان‌های سید الشهداء عراق به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن

گردان‌های سید الشهداء عراق با بیان اینکه تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن باعث افزایش همبستگی با محور مقاومت می شود، بر ضرورت اخراج اشغالگران به عنوان تنها راه برقراری امنیت در منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، گردان‌های سید الشهدا عراق با صدور بیانیه‌ای تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن را به‌شدت محکوم و بر همبستگی با مردم این کشور تأکید کرد.

در بیانیه این گردان‌ها آمده است: با تجاوز به یمن دیگر جای تردیدی درباره خوی سلطه‌جویی و قلدرمآبی آمریکا و اعتیاد این کشور به ظلم به ملت‌ها و جنایت علیه آنها باقی نمی‌ماند. آمریکا ائتلاف شیطانی و متزلزلی را علیه ملت عزیز یمن و برادران ما در مقاومت یمن رهبری می‌کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شد: رژیم جعلی صهیونیستی و اشغالگران منفور آمریکایی ثبات و امنیت کل خاورمیانه را به خطر انداخته‌اند، بنابراین باید با تمام توان و ابزارهای موجود تلاش کنیم آنها را از منطقه بیرون کنیم. تا وقتی که این دو غده سرطانی در منطقه و در پیکر امت اسلامی باشند، نقض حاکمیت کشورها و ریختن خون بی گناهان به بهانه دفاع از امنیت رژیم جعلی صهیونیستی ادامه خواهد داشت و هیچ راه حلی جز بیرون انداختن آنها وجود ندارد.

گردان‌های سید الشهدا افزود: یمنِ باعزت و استوار، در برابر ظالمان و طغیانگران خواهد ایستاد و تجاوز به این کشور فقط باعث افزایش همبستگی ملت‌ها با محور مقاومت و حقانیت آرمان مقدس آنها و ایستادگی در برابر ظلم و طغیان و ادامه حمایت از غزه خواهد شد.

واکنش اردن به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

وزیر خارجه اردن اعلام کرد: ما با نگرانی اوضاع در دریای سرخ و تاثیر آن بر امنیت منطقه را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پترا، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن اعلام کرد: ما با نگرانی اوضاع در دریای سرخ و تاثیر آن بر امنیت منطقه را دنبال می کنیم.

وی افزود: اردن بر امنیت و ثبات منطقه تاکید دارد و حمله اسراییل به غزه و زورگویی آن و نقض حقوق فلسطینیان تهدید بزرگی برای امنیت منطقه است.

وزیر خارجه اردن درباره سوق دادن منطقه به سمت جنگ و تنش از طریق تداوم حملات به غزه از سوی رژیم صهیونیستی و تلاش برای گشودن جبهه های جدید و کشاندن غرب به جنگ با هدف طولانی کردن عمر نخست وزیری نتانیاهو هشدار داد.

الصفدی اعلام کرد: ناتوانی جامعه جهانی در مهار اسراییل و جنایات شنیع آن علیه ملت فلسطین در غزه، مشوق این رژیم برای تداوم حمله و به خطر انداختن امنیت منطقه است.

وزیر خارجه اردن بیان کرد: جامعه جهانی یا باید به مسئولیت خود عمل کند و زورگویی اسراییل را متوقف و از افراد بی گناه و امنیت منطقه حمایت کند یا به نخست وزیر این رژیم و وزیران افراطی آن ادامه اقدامات خود برای کشاندن منطقه به سمت جنگی که امنیت و ثبات جهانی را به مخاطره می اندازد، اجازه دهد.

 هلند: حمله به یمن مورد حمایت کامل ما است

نخست وزیر هلند با این ادعا که حمله به یمن بر اساس قوانین بین‌المللی انجام شده اعلام کرد که این اقدام مورد حمایت کامل کشورش قرار دارد.

«مارک روته» نخست وزیر هلند روز جمعه با این ادعا که حملات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ نقض فاحش قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای تجارت و حمل و نقل دریایی است تاکید کرد که حمله آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن از حمایت سیاسی کامل این کشور برخوردار است.

وی در حساب شبکه اجتماعی خود در ایکس نوشت: «اقدام ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بر اساس حق دفاع از خود، با هدف حفاظت از عبور و مرور آزاد در کشتیرانی و تمرکز بر کاهش تنش است».

وی اضافه کرد که هلند با تاریخی طولانی به عنوان یک کشور دریایی به حق آزادی عبور و مرور اهمیت زیادی می‌دهد و از این عملیات کاملا حمایت می‌کند.

در بیانیه مشترکی که در زمینه این تجاوز از سوی دولت‌های استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده منتشر شده، جزئیاتی از نقش عملی هلندی‌ها در این حملات ارائه نشده است، اما دولت هلند می‌گوید که نقش این کشور غیرعملیاتی بوده است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود که برخی کشورها نظیر هلند، استرالیا، کانادا و بحرین در این حملات نقش ایفا کردند.

«هانکه بروینز اسلات» وزیر خارجه و «کاسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کردند که به درخواست واشنگتن، هلند حمایت نظامی غیرعملیاتی از حملات به یمن داشته است.

این وزیران همچنین مدعی شدند که تأثیر عملیات بر حضور و منافع هلند در منطقه در طول این تصمیم‌گیری در نظر گرفته شده است.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.  

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

بعد از این حملات یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حملات هوایی علیه یمن پایان یافته‌اند. او با وجود این مدعی شد: «ما در صورت ادامه تهدیدها حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.»

 واکنش گروههای مقاومت به حمله آمریکا و انگلیس: در کنار یمن ایستاده‌ایم

گروههای مقاومت از حزب‌الله لبنان تا حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرده و گفتند که در کنار مردم یمن ایستاده‌اند.

حمله بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن در واکنش به حمایت یمنی‌ها از مردم غزه، موجب واکنش گسترده گروههای مقاومت در منطقه شده است.

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند

حزب‌الله: آمریکا شریک تمامی جنایت‌هاست

در این راستا حزب‌الله لبنان امروز (۲۲ دی) در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، گفت که این تجاوزات صرفا موجب افزایش عزم و اراده و قدرت یمن خواهد شد.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، در این بیانیه آمده است: «حزب‌الله به شدت تجاوز آشکار آمریکایی انگلیسی به یمن را محکوم می‌کند؛ یمنی که با تمامی شجاعت و مسئولیت‌پذیری در کنار مردم فلسطین و مقاومت قهرمان ایستاده است».

حزب‌الله تأکید کرد که این حمله نشان داد که آمریکا شریک تمامی جنایت‌هایی است که در منطقه و به خصوص در حق مردم فلسطین صورت می‌گیرد».

در ادامه بیانیه حزب‌‌الله آمده است: «حزب‌الله به یمن عزیز و ارتش ملی و مردم قهرمان و رهبری بزرگوارش درود می‌فرستد و در کنار آن‌هاست».

حماس: حمله به یمن تروریستی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز حمله بامداد امروز به یمن را «تروریستی» خواند و گفت که این حمله تنها موجب شعله‌ورتر شدن و بحرانی‌تر شدن منطقه خواهد شد.

حماس گفت که حمله آمریکا و انگلیس به یمن به خواسته و سفارش رژیم صهیونیستی رخ داده است و واشنگتن و لندن باید تبعات کار خود را بپذیرند.

در این بیانیه آمده است: «موضع یمن عزیز را به جهت ایستادگی در کنار مردم فلسطین در نبرد طوفان الاقصی ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم...منطقه جز با پایان اشغالگری صهیونیستی در اراضی فلسطینی و عربی روی آرامش و ثبات را نخواهد دید».

جهاد اسلامی: امت عربی و اسلامی اقدام کند

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله بامداد امروز به یمن را «پوشش نظامی استعمار غربی برای گماشته نظامی خود در فلسطین» خواند و از امت عربی و اسلامی خواست تا برای محکوم کردن این حمله اقدام کنند.

در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: «موضع شرافتمندانه و شجاعانه یمن را قدر می‌دانیم و تمامی مواضع ذلیلانه عربی را محکوم می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار برادران یمنی خود هستیم و مقاومت ملت‌های اسلامی است که در نهایت پیروز خواهد شد.

پیام رزمندگان یمنی به عبدالملک الحوثی

در پی حمله موشکی آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، جمعی از رزمندگان یمنی مستقر در خط ساحل غربی یمن نیز در بیانیه‌ای خطاب به عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن گفتند تا آخر پای آرمان‌ها و مفاهیم بزرگ انقلاب ایستاده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «سیدی القائد، در حالی که درگیر نبرد فتح موعود و جهاد مقدس هیتم، با خدا و شما تجدید پیمان می‌کنیم که شمشیر خداوند در دستان شما باشیم... با شما عهد می‌بندیم که با نبرد و ایستادگی کنار شما باشیم و همه اعمالمان گواه عظمت باشد».

کتائب سیدالشهدا: آمریکا به خون‌ریزی معتاد شده است

گروه مقاومت «کتائب سیدالشهدا» عراق نیز در بیانیه‌ای گفت رژیم صهیونیستی و آمریکا دو عامل مهم نا امنی در غرب آسیا است و تا ریشه‌های آن‌ها زده نشود، منطقه روی آرامش نخواهد دید.

در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که این دو غده سرطانی همچنان در بدن امت اسلام هستند، تجاوز به کشورها و ریختن خون بیگناهان ادامه خواهد داشت و تنها راه از بین بردن این غده سرطانی از ریشه است».

کتائب سیدالشهدا با اعلام ایستادگی در کنار یمن، گفت: «یمن شریف و بزرگوار همچون گذشته، علیه ظالمان و متجاوزان ایستادگی خواهد کرد».

دبیرکل عصائب اهل الحق: به طور کامل در کنار مردم یمن هستیم

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز حمله امروز آمریکا و انگلیس به یمن را تنها موجب افزایش عزم و اراده یمن دانست و این حملات را «تلاش‌های بیهوده» توصیف کرد.

او با بیان اینکه عصائب اهل الحق به طور کامل همبستگی خود را با مردم یمن اعلام می‌کند، از جامعه جهانی و تمامی آزادگان خواست تا این تجاوز را محکوم کرده و از حق مردم یمن برای دفاع از حاکمیت و آزادی خود حمایت کنند.

حزب «التیار الشعبی» تونس: حفاظت از جریان آزاد دریانوردی بهانه است

حزب «التیار الشعبی» تونس نیز به حمله موشکی بامداد امروز به یمن واکنش نشان داد و گفت که این حمله نشان داد که اسرائیل، یک پایگاه اصلی برای حفظ «منافع استعماری» غرب در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: «حمله به یمن برای حفاظت از جریان آزاد دریانوردی در دریای سرخ بهانه است و هدف اصلی آن حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی است».

 جنبش نجباء در واکنش به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن: از امروز دیگر منافع آمریکا و متحدانش امنیت نخواهد داشت

جنبش نجباء تاکید کرد: آمریکای شرور و اذناب خائن و سازشکارش بدانند که در تیررس آتش همه جنبش‌های مقاومت در سرتاسر محور خواهند بود و از امروز به بعد دیگر منافع آمریکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف امنیت نخواهد داشت.

جنبش نجباء در واکنش به تجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن بیانیه‌ای صادر کرد که طی آن آمده است :

تجاوز آمریکایی جدیدی علیه برادرانمان در یمن عزیز صورت گرفت که در نتیجه آن، غیرنظامیان و افراد بی‌گناه در برابر چشم جهانیان و با استقبال برخی سازشکاران و خائنان به شهادت رسیدند.

 آمریکایی‌ها بار دیگر بر جنایتکار بودنشان صحه گذاشته و نشان دادند اهمیتی برای هنجارها و قوانین بین‌المللی قائل نیستند و صرفا بر مبنای نظام تک‌قطبی حرکت می‌کنند.

 آمریکای شرور و اذناب خائن و سازشکارش بدانند که در تیررس آتش همه جنبش‌های مقاومت در سرتاسر محور خواهند بود و از امروز به بعد دیگر منافع آمریکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف امنیت نخواهد داشت.

 ما در مقاومت اسلامی عراق، دست در دست برادران مجاهدمان در انصارالله، در جنگ آنها علیه طاغوت مستکبر آمریکایی، در کمین نیروهای دشمن خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها