مقتدایی: جنگ آمریکا و هم‌پیمانانش علیه یمن خطایی استراتژیک است

کد خبر: 1268108

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکوم کردن حملات شدید نظامی شب گذشته آمریکا علیه یمن، این اقدام را یک خطای استراتژیک دانست که به زودی به وقوع تحولاتی در راستای نابودی آمریکا و هم‌پیمانان آن خواهد انجامید.


مقتدایی: جنگ آمریکا و هم‌پیمانانش علیه یمن خطایی استراتژیک است

عباس مقتدایی، در واکنش به حملات نظامی شب گذشته آمریکا به یمن با بیش از صد موشک، ضمن محکوم کردن این اقدام، گفت: یکی از اشتباهات استراتژیک ایالات متحده، ورود به جنگی است که آغاز آن با آمریکایی ها بود اما پایان آن با آمریکایی‌ها نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که ملت یمن و افرادی که طی هفته های گذشته از غزه دفاع کردند، با نگاه اعتقادی وارد این عرصه شده اند، عنوان کرد: نکته قابل پیش بینی این است که آمریکا و هم پیمانان آنها که جنگ احزابی علیه یمن راه انداخته اند، متوجه این موضوع نبوده اند که یمنی‌ها به موضوع دفاع به صورت اعتقادی می‌نگرند و به آن باور ایمانی دارند در حالی که آمریکا و همدستان آن با معیارهای مادی وارد این عرصه شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در عرصه جنگ امروز شاهد تقابل دو بخش ناهمگون هستیم، تصریح کرد: یک طرف جنگ به موضوع دفاع، باور و یقین قلبی داشته، حضور آمریکا در جنگ را موجب عزم بالاتر برای خود دانسته و در چنین حالتی بر مبانی قرآنی تکیه می‌کند که یکی از این مبانی ایمان به درستی راه است که بر آن تکیه بیشتری خواهند داشت و طرف دیگر که آغازگر جنگ بوده بدون اعتقادات معنوی صرفا به دنبال کسب منافع مادی بوده که همین موضوع آنها را دچار شکست خواهد کرد.

مقتدایی در ادامه با بیان اینکه امروز همه منافع ثابت و متغیر آمریکا به مخاطره جدی افتاده و هر جنبنده ای که متعلق به آمریکایی‌ها و همدستان آن باشد یک هدف متحرک برای یمنی‌ها خواهد بود، گفت: در چنین حالتی قطعا در آینده ای نه چندان دور تحولات درونی در آمریکا و کشورهای هم پیمان آن به واسطه اعترضات مردمی مشاهده خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تداوم چنین روندی می تواند به افزایش قیمت نفت و کاهش تجارت برای آمریکا بیانجامد که این امر خارج از حوصله و تحمل شهروندان غربی به ویژه آمریکا و انگلیس خواهد بود، از این رو اتفاقات شب اخیر خطایی استراتژیک و غیرمدبرانه قلمداد می شود./

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها