نتانیاهو: هنوز در مورد مرز میان غزه و مصر تصمیمی گرفته نشده است

کد خبر: 1268381

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه حتی دیوان بین‌المللی دادگستری مانع از جنگ این رژیم علیه غزه نخواهد شد، گفت هنوز در مورد محور فیلادلفیا مرز میان غزه و مصر تصمیمی گرفته نشده است.


نتانیاهو: هنوز در مورد مرز میان غزه و مصر تصمیمی گرفته نشده است

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست خبری گفت جنگ غزه تا زمان تحقق اهداف آن؛ «نابودی» حماس و بازگشت همه اسرای صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آنچه هفتم اکتبر رخ داد تکرار نخواهد شد، مدعی شد این جنگ، «جنگ نور علیه تاریکی است» و رژیم صهیونیستی در مسیر پیروزی است، سازش نخواهد کرد و تا پیروزی متوقف نخواهد شد زیرا راه حل دیگری وجود ندارد.

به نقل از «اسکای نیوز»، نتانیاهو گفت: ما در یک ساعت آزمایش بین‌المللی هستیم و برای تضمین امنیت نسل‌های آینده می‌جنگیم و جنگ برای ما گران تمام می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: به بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) گفتم که این جنگ فقط جنگ ما نیست، بلکه جنگ علیه محور شرارت است و خطر همچنان در شمال غزه پابرجاست و ساکنان تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد به این منطقه بازنخواهند گشت.

وی افزود دیوان بین‌المللی دادگستری مانع از جنگ رژیم صهیونیستی تا زمان پیروزی در نوار غزه نخواهد شد.

نتانیاهو در این نشست خبری مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای حفاظت از مردم غزه به کار می‌گیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره محور فیلادلفیا گفت این محور «دریچه‌ای» است که از طریق آن «سلاح‌ها به سمت حماس سرازیر می‌شود» و آن دریچه باید بسته شود اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی همچنین گفت رژیم صهیونیستی هنوز درباره کنترل بر منطقه مرزی در غزه با مصر تصمیم نگرفته است.

محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین در طول مرز میان غزه و مصر واقع است‌. طول آن ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد.

به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور فیلادلفیا یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می آید. تا قبل از عقب نشینی رژیم اشغالگر از غزه در سال ۲۰۰۵، محور فیلادلفیا تحت کنترل رژیم اشغالگر بود.

تا قبل از توافق فیلادلفیا میان مصر و رژیم اشغالگر ، حمل سلاح در محور فیلادلفیا ممنوع بود اما پس از توافق فیلادلفیا که پس از مذاکراتی ۱۸ ماهه در سپتامبر ۲۰۰۵ حاصل شد، به نیروهای مصری اجازه داده شد که با سلاحهای سبک در این منطقه مستقر شوند.

در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه، آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد و اولین جلسه محاکمه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در هلند برگزار شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها