واکنش پکن و قاهره به کوچاندن اجباری فلسطینیان

کد خبر: 1268569

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه چین در دیدار خود در قاهره بر رد قاطع کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌شان تاکید کردند.

واکنش پکن و قاهره به کوچاندن اجباری فلسطینیان

ریاست جمهوری مصر روز یکشنبه خبر داد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با «وانگ یی» وزیر خارچه چین در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر رد قاطعانه کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌شان تاکید کردند.

همچنین در بیانیه مشترکی که توسط مصر و چین صادر شده، بر ضرورت آتش‌بس فوری و کامل و توقف تمامی درگیری‌ها و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه تاکید شده است.

مصر و چین نگرانی شدید خود را از وخیم شدن اوضاع انسانی در غزه ابراز داشته و خواستار رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه بدون هیچگونه مانعی شدند.

امروز صدمین روز جنگ در غزه است؛ جنگی که طولانی‌ترین کارزار نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و موجب یک فاجعه تمام‌عیار برای ۲.۳ میلیون ساکن غزه شده است.

در این خصوص «فیلیپ لازارینی» مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در بیانیه‌ای گفت که فلسطینی‌ها در معرض بزرگترین کوچ اجباری از سال ۱۹۴۸ به این سو قرار گرفته‌اند و ۱.۴ میلیون نفر از ساکنان غزه به پناهگاههای آنروا فرار کرده‌اند.

او افزود: «آوارگان غزه مجبور شده‌اند در شرایط غیرانسانی به سر ببرند، در ۱۰۰ روز گذشته غزه شاهد مرگ، ویرانی، مهاجرت، گرسنگی و حزن و اندوه بوده است».

این مقام سازمان ملل تأکید کرد که ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه به اندازه ۱۰۰ سال گذشته است و اکنون کمتر کسی است که محتمل زخم‌های جسمی و روحی نشده باشد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیرا در بیانیه‌ای هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «تمام کشورهای جهان این تعهد قانونی بین‌المللی را دارند که در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اقدام کنند»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها