کره شمالی چند موشک کروز شلیک کرد

کد خبر: 1271274

کره شمالی برای دومین بار در کمتر از یک هفته چند موشک کروز دیگر را به امتداد سواحل شرقی شلیک کرد.

 کره شمالی چند موشک کروز شلیک کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کره شمالی برای دومین بار در کمتر از یک هفته، چند موشک کروز دیگر را به امتداد ساحل شرقی شلیک کرد.

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی حدود ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز به وقت محلی انجام گرفت و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند اما به طور دقیق اعلام نکردند که چه تعداد موشک شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «علی‌رغم آن‌که نظارت و هوشیاری را تقویت کرده‌ایم، ارتش ما با ارتش ایالات متحده همکاری نزدیکی دارد و هرگونه نشانه‌ها و فعالیت‌های بیشتر کره شمالی را تحت نظر داریم».

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از آن انجام گرفت که این کشور موشک جدید راهبردی کروز موسوم به «Pulhwasal-3-31» را با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرد.

اوایل امروز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد که مجموعه‌ای از تمرین‌های نظامی در هفته‌های اخیر توسط ارتش‌های ایالات متحده و کره جنوبی انجام گرفته است و هشدار داد که این تحرکات دو کشور، با پیامدهای «بی‌رحمانه‌ای» مواجه خواهد شد.

در این گزارش نوشته شده بود که واقعیت این است که رزمایش‌های جنگ هسته‌ای علیه جمهوری کره شمالی به طور دیوانه‌واری از آغاز سال نو میلادی در جریان است و این امر «مستلزم آمادگی کامل ما برای یک جنگ مرگبار است».

کره شمالی اولین آزمایش موشک کروز با قابلیت‌های حمله احتمالی اتمی را در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها