سازمان ملل: گفت وگوها با ایران بر کاهش تنش‌ها در منطقه و یمن متمرکز بود

کد خبر: 1273133

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که گفت وگوهای هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر مقامات ایرانی بر موضوعات کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از بروز خشونت‌های دوباره در یمن متمرکز بود.

سازمان ملل: گفت وگوها با ایران بر کاهش تنش‌ها در منطقه و یمن متمرکز بود

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که گفت وگوهای هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر مقامات ایرانی بر موضوعات کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از بروز خشونت‌های دوباره در یمن متمرکز بود.

به گزارش سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با حسین امیر عبداللهیان وزیرخارجه ایران و سایر مقامات ایرانی در تهران دیدار کرد.

وی افزود: گرانبرگ بر نیاز به حفظ پیشرفت بدست آمده پیرامون آتش بس سراسری در یمن، تمهیدات برای بهبود وضعیت زندگی مردم یمن و روند سیاسی به رهبری یمنی ها تحت نظر سازمان ملل تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه گراندبرگ روشهای حفظ فضا و گفتگوی سازنده در یمن را با مقامات ایرانی بررسی کرد، گفت: گفتگوها همچنین بر کاهش تنش ها در منطقه و جلوگیری از بروز خشونت های دوباره در یمن متمرکز بود.

دوجاریک در پاسخ به سوال دیگری درباره حملات در منطقه اقلیم کردستان عراق نیز گفت: ما نگران این تشدید تنش و خطر گسترش تنشها با توجه به حملات در سوریه، عراق ، دریای سرخ و  یمن هستیم. این شرایط بسیار شکننده است.

به گزارش ایرنا،  فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام اعلام کرد در تاریخ ۳ فوریه ساعت ۲۳:۳۰ شب (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا  در کنار نیروهای مسلح بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند به ۳۶ موضع و هدف انصارالله در ۱۳ نقطه یمن حمله کردند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا شنبه شب به وقت محلی  به نقل از دو مقام ارشد دولت جو بایدن اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای حملات روز شنبه به یمن چراغ سبز نشان داده بود.

سی ان ان به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت: این حملات (علیه انصارالله یمن) جدا از اقدامات تلافی جویانه ای است که ایالات متحده آمریکا در روز جمعه در سوریه و عراق انجام داد و به اقدامات برای دفاع از کشتی های آمریکایی و تجاری بین المللی در دریای سرخ مربوط می شود.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد اما کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها