جدال بین نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش اشغالگر بر سر حمله به رفح

کد خبر: 1274005

کانال ۱۲ عبری گزارش داد جدالی بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، در مورد تجاوز زمینی به رفح درگرفته است.

جدال بین نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش اشغالگر بر سر حمله به رفح

 این کانال در گزارش خود توضیح داد که نتانیاهو دستوراتی را به ارتش صادر کرد تا سریعا عملیات زمینی در رفح را شروع کند این درحالی است که گفته شده ارتش برای این حمله برنامه ریزی کرده‌ است.

این کانال افزود هالوی به نیاز به «شرایط عملیات» از جمله تخلیه منطقه و هماهنگی با مصر اشاره کرد.

‌این کانال با اشاره به اینکه نتانیاهو به او اطلاع داده که زمان کوتاه است و نابودی گردان‌های القسام در رفح باید قبل از ماه رمضان تکمیل شود، گزارش داد نتانیاهو به بلینکن اطلاع داده است که حرکت به سمت رفح ظرف ۲ هفته انجام خواهد شد.

این کانال همچنین به نقل از هالوی افزود ارتش در حال آماده سازی طرحی است، اما برخی جزئیات از جمله تفاهم با مصر در مورد محور فیلادلفیا و تخلیه غزه‌هایی که به رفح آواره شده‌اند را جا انداخته است.

اگرچه دفتر نتانیاهو تلاش کرد تا صحبت‌ها در مورد اختلاف بین نتانیاهو و هالوی را کاهش دهد، اما منابع آگاه به این کانال گفتند که نتانیاهو انتظار داشت رئیس ستاد ارتش این طرح را قبل از اینکه اسرائیل مجبور شود تصمیمات سیاسی قاطعی اتخاذ کند که بر عملیات نظامی تأثیر بگذارد، اجرا کند.

در جلسه دولت بحث طوفانی در گرفت و نظراتی خواستار اقدام نظامی بیشتر در غزه و قطع کمک‌ها بودند.

مری رگو وزیر افراطی کابینه تاکید کرد: این فرصت ما است، فشار بیشتر درست قبل از ماه رمضان و همانطور که در سمحات تورات به ما حمله کردند، مسلم است که در ماه رمضان نباید بیش از این با آنها مهربان باشیم.

عملیات نظامی پیش بینی شده اشغالگران در رفح با توجه به تشدید بحران انسانی در نوار غزه و ازدحام بیش از حد رفح با صدها هزار آواره فلسطینی که از مناطق دیگر در نوار غزه به آنجا رفته‌اند، نگرانی زیادی را در سراسر جهان برانگیخته‌ است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها