چین: احترام به تمامیت ارضی کشورها، عامل تقویت حاکمیت جهانی است

کد خبر: 1275583

وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که برای تقویت حاکمیت جهانی، باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشت.

چین: احترام به تمامیت ارضی کشورها، عامل تقویت حاکمیت جهانی است

 وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که برای تقویت حاکمیت جهانی، باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشت.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در نشست امنیتی مونیخ با بیان اینکه تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است و امور این منطقه به پکن مربوط می‌شود، تاکید کرد: برای رعایت هنجارهای اولیه بین‌المللی باید به اصل چین واحد پایبند بود.

این مقام چینی خاطرنشان کرد که برای ایجاد صلح و ثبات این منطقه، باید با «استقلال تایوان» ‌قاطعانه مخالفت شود.

وانگ اظهار داشت: نظام بین‌الملل کنونی با چالش‌های یکجانبه‌گرایی مواجه است و این فراخوان مشترک جامعه بین‌المللی برای احیای چندجانبه‌گرایی و تقویت همبستگی است.

وی با بیان اینکه اقتدار و جایگاه اصلی سازمان ملل باید تقویت شود و به هیچ وجه تضعیف نشود، افزود: اهداف و اصول منشور ملل متحد روز به روز مهمتر شده و هرگز کهنه نخواهد شد.

وانگ تصریح کرد که چین در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل به بزرگترین نیرو در صلح و ثبات و دومین کشور در همکاری به ارزیابی های بودجه منظم سازمان ملل و حفظ صلح تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پکن از نقش اصلی شورای امنیت در مسائل صلح و امنیت حمایت می‌کند، افزود:از سازمان امنیت برای برگزاری نشست‌سران آینده برای حل چالش‌های موجود استقبال ‌می‌کند.

این مقام عالی چینی با اشاره به اینکه پکن در مواجعه با تهدیدات اقلیمی نقش مثبتی در ایجاد اجماع امارات متحده عربی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل ایفا کرد، خاطرنشان کرد که انتشار کربن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کاهش خواهیم داد.

وانگ با اشاره به اینکه چین برای تقویت همبستگی و همکاری کشورهای درحال توسعه کار کرده‌ است، تصریح کرد که پکن بر گسترش تعداد اعضای بریکس، پیوستتن اتحادیه آفریقا به گروه ۲۰ تلاش کرده و متعهد به افزایش اعضای کشورهای درحال‌توسعه در امور جهانی است تا ساختار حکمرانی جهانی متعادل تر و موثرتر شود.

وزیر امور خارجه چین همچنین متعهد شد که در حد ظرفیت خود کالاهای عمومی بیشتری را در اختیار جهان قرار دهد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها