رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای چینی/طرف غربی درباره لغو تحریم‌ها تصمیم جدی اتخاذ کند

کد خبر: 1128147

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای چینی بر اتخاذ تصمیم جدی و موثر طرف غربی در حوزه لغو تحریم ها تأکید کرد.

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای چینی/طرف غربی درباره لغو تحریم‌ها تصمیم جدی اتخاذ کند

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد که طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم‌ها تصمیم جدی و مؤثر اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست‌های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی در خصوص مناسبات دو جانبه، روند مذاکرات هسته‌ای وین و تحولات بین المللی تبادل نظر نمودند.

وزیر امور خارجه چین ضمن تقدیر و تشکر از حضور ایران در بازی‌های المپیک زمستانی پکن، اظهار داشت جهان شاهد رویدادی شگفت انگیز و امن خواهد بود و امیدواریم ورزشکاران ایرانی نیز در این بازی‌های بین المللی به نتایج خوبی دست پیدا کنند.

وانگ ای با اشاره به نامه دکتر رئیسی به شیء جین پینگ در خصوص روابط پکن و تهران، اعلام آمادگی نمود روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها گسترش و تعمیق یافته و همکاری و هماهنگی دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی بیش از پیش تقویت شود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر و قدردانی از موضع حمایتی دولت چین در مذاکرات وین بوای لغو تحریم‌ها، ضمن تبیین سیاست‌های ایران، بر ضرورت واقع بینی طرف‌های غربی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد که طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم‌ها تصمیم جدی و مؤثر اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست‌های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد و این موضوع با کلیه تحریم‌های مغایر با برجام و اقدام جدی در حوزه ارائه تضمین ممکن خواهد شد.

وزیر امور خارجه چین با توجه به این که خروج یکجانبه آمریکا موجب خسارات و تعدی به حقوق مشروع ایران شده، تاکید کرد: همکاری و رایزنی‌ها در جریان مذاکرات وین و ارائه مطالبات منطقی و پیشنهادات اصلاحی طرف ایرانی مورد حمایت چین قرار دارد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز دومین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران، از برگزاری سومین نشست در پکن به طور حضوری در اواخر ماه آینده میلادی خبر داد و از وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در این اجلاس دعوت نمود.

طرفین بر تداوم رایزنی و همفکری مستمر در خصوص مسائل مورد اهتمام مشترک تاکید کردند/ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها