ناراحتی محافل صهیونیستی از توافق اقتصادی مجارستان با ایران

کد خبر: 1276917

محافل صهیونیستی مستقر در آمریکا به شدت از توافق اخیر مجارستان با ایران انتقاد کردند و لغو آن را خواستار شده‌اند.

ناراحتی محافل صهیونیستی از توافق اقتصادی مجارستان با ایران

 «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان روزهای گذشته برای امضای توافقنامه دوجانبه همکاری اقتصادی به تهران سفر کرد، اقدامی که ناراحتی محافل صهیونیستی‌ را به همراه داشت.به گزارش وبگاه شبکه خبری «نیوزمکس» سیارتو و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه گذشته در نشست خبری به این موضوع اشاره کردند.

به دنبال اعلام این توافق «مورتون کلاین» رئیس سازمان صهیونیستی مستقر در آمریکا گفت،این توافق باید فورا لغو شود.کلاین گفت:«برای مجارستان که همیشه حامی قوی اسرائیل بوده است، شرم آور است. هیچ ملت متمدنی نباید با ایران سر و کار داشته باشد و ثروت ایران را افزایش دهد. ایران  آمریکا و اسرائیل، را به خطر می‌اندازد.»کلاین این اقدام مجارستان را پس از جنگ حماس با اسرائیل «حیرت انگیز» خواند.

کلاین گفت:«مایه شرمساری است که مجارستان این کار را انجام دهد. من از "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان می‌خواهم که فورا این توافق را لغو کنند.»مجارستان باجود مخالفت‌های آمریکا و متحدان این کشور به خرید سالانه میلیاردها نفت و گاز از روسیه ادامه می‌دهد.سیارتو گفت که دیدار او با امیرعبداللهیان برای کمک به جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه طراحی شده است.کلاین مدعی شد:«ایران خطرناک ترین کشور است و مجارستان نباید با آنها تجارت کند.»سیارتو اما اظهار داشت که مجارستان، ایران را به عنوان شریک اقتصادی ارزشمند آینده می‌بیند.سیارتو افزود مجارستان و سایر کشورها به دنبال توسعه همکاری در زمینه‌های خارج از تحریم‌ها مانند داروسازی، مراقبت‌های بهداشتی، صنایع غذایی و مدیریت آب خواهند بود.او اندکی پس از امضای این پیمان در فیسبوک گفت:«این قرارداد ورود فعال‌تری را به بازار ایران برای فناوری‌های کشاورزی و محصولات صنایع غذایی با کیفیت باز می‌کند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها