چین: جهان باید در مقابل هژمونی تحت پوشش حقوق بشر بایستد

کد خبر: 1277219

وزیر خارجه چین در سخنرانی ویدویی شورای امنیت گفت: «ایستادن جهان در برابر سیاست‌های هژمونیک مبتنی بر زور و استانداردهای دوگانه» تاکید کرد.

چین: جهان باید در مقابل هژمونی تحت پوشش حقوق بشر بایستد

به نقل از نووستی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت که رعایت اصول همکاری و مدارا و همچنین احترام به تنوع تمدن‌های جهان و پذیرش استقلال همه کشورها ضروری است.

وی در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ادامه داد: جامعه جهانی باید با مداخله تک تک کشورها در سیاست داخلی سایر کشورها به بهانه حمایت از حقوق بشر مخالفت کند.»

وانگ یی بر لزوم پافشاری قاطعانه بر صداقت و عدالت و مخالفت با مداخله کشورها و محدودیت توسعه آنها تحت پوشش حقوق بشر تاکید کرد و بر اهمیت «ایستادن جهان در برابر سیاست‌های هژمونیک مبتنی بر زور و استانداردهای دوگانه» تاکید کرد.

وانگ یی همچنین با بیان اینکه دفاع از اصول همکاری همراه با مدارا و احترام به تنوع تمدن‌های جهان و استقلال همه کشورها ضروری است، افزود: شما نمی‌توانید ارزش‌ها و مدل‌های توسعه خود را بر سایر کشورها تحمیل کنید. همچنین نمی‌توانید در گروه‌های کوچک برای مبارزه با متخلفان متحد شوید.

وزیر خارجه چین در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که جامعه بین‌الملل مسؤولیت مشترکی برای حمایت از حقوق بشر دارد، افزود: ما باید بر حاکمیت مردم پافشاری کنیم.

وانگ یی اشاره کرد که هیچ چیز به عنوان "بهترین" وجود ندارد، اما برای حقوق بشر می‌توان از واژه "مناسب‌ترین" استفاده کرد. وی تاکید کرد که چین از طریق سیاست به روز و مدرن خود به حمایت مؤثرتر از حقوق بشر کمک می‌کند. وی در پایان سخنان خود گفت: ما همیشه سرنوشت مردم جهان را با سرنوشت خود پیوند می زنیم، به طور فعال ارزش‌های جهانی انسانی را تأیید می‌کنیم و با همه علاقه مندان در ساختن یک جامعه انسانی با آینده مشترک مشارکت می‌کنیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها