واکنش پکن به جنایت اخیر صهیونیست ها/ اسرائیل از اقدامات تنشزا دست بردارد

کد خبر: 1213562

چین در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی از تل آویو خواست که از این اقدامات دست بردارد.

واکنش پکن به جنایت اخیر صهیونیست ها/ اسرائیل از اقدامات تنشزا دست بردارد

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین به تحولات اراضی اشغالی واکنش نشان داد و از رژیم صهیونیستی خواست که اقداماتی که به تشدید تنش منجر می‌شود را متوقف کند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما از تشدید درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها ابراز نگرانی می‌کنیم. از جامعه جهانی می‌خواهیم که اقدامات اساسی برای تقویت اجرای سازوکار دودولتی به عمل آورد. ما از اسرائیل می‌خواهیم که خویشتنداری به خرج دهد و هر اقدامی که به افزایش تنش منجر شود، را متوقف کند.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: اوضاع قدس پیچیده و دشوار شده است و همه طرف‌ها باید در راستای حفظ وضعیت تاریخی مقدسات دینی حرکت کنند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که تلاش‌های خود را برای ایجاد راهکار زودهنگام و عادلانه برای مساله فلسطین تشدید کند.

درباره اوکراین هم چین از آمریکا و ناتو به شدت انتقاد کرد و آنها را مسئول ادامه بحران اوکراین دانست و تاکید کرد: ناتو حق ندارد که چین را متهم به عدم فشار بر روسیه درباره بحران اوکراین کند.

وزارت خارجه چین همچنین همسویی آمریکا و تایوان را نقض خطرناک اصل چین واحد دانست و گفت: همسویی آمریکا و تایوان به حاکمیت و تمامیت ارضی ما لطمه می‌زند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها