اخبار جنگ غزه | تصاویر هولناک از مرگ و میر کودکان و نوزادان غزه به دلیل سوءتغذیه

کد خبر: 1278780

ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، حملات ویرانگر و اجرای «سیاست گرسنگی دادن» در سایه سکوت جامعه‌ بین‌المللی، وضعیت فاجعه‌باری را برای اهالی غزه به بار آورده و جان بیش از ۱۰ کودک را گرفته و همچنان می‌گیرد.

اخبار جنگ غزه | تصاویر هولناک از مرگ و میر کودکان و نوزادان غزه به دلیل سوءتغذیه

علی‌رغم درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه به منظور جلوگیری از فاجعه انسانی بیشتر، اما رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد آب، غذا، دارو، سوخت و برق به این منطقه محاصره شده ارسال شود.

اخیراً مرگ و میر کودکان و نوزادان به دلیل سوءتغذیه ناشی از «سیاست گرسنگی دادن» که توسط رژیم کودک‌کُش در غزه اجرا شده، افزایش یافته است

اعمال سیاست گرسنگی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه خشم و واکنش گسترده فعالان در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز همدردی با فلسطینی‌ها و کودکان غزه و محکوم کردن این جنایت غیرانسانی صهیونیست‌ها، تصاویر دلخراشی را از آثار گرسنگی و قحطی بر کودکان این باریکه را دست به دست کرده‌اند.

11

12

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی مقامات وزارت بهداشت غزه، تعداد کودکانی که به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند تا چهارم مارس (۱۴ اسفند) به ۱۶ نفر رسیده است.

علاوه بر شهر غزه، ۱۵ کودک به دلیل کمبود مواد غذایی، نبود آب و قطعی برق در شهرهای «بیت لاهیا»، «بیت حانون» و «جبالیا» در شمال نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند و یک کودک نیز در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه جان باخت.

13

14

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که در ۲۷ فوریه، شمار قابل توجهی از نوزادان با شرایط تهدید کننده زندگی به دلیل سوء تغذیه و کم آبی به بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا منتقل شدند.

طبق این گزارش، کوچکترین کودکی که در غزه در نتیجه «سیاست گرسنگی دادن» رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، نوزاد ۱۴ روزه بوده و بزرگ‌ترین آنها ۱۰ سال سن داشت.

در همین راستا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در امور منطقه اعلام کرد: در جنگ غزه کودکان بهای بیشتری می‌پردازند. ما به یک اقدام بین‌المللی فوری نیاز داریم. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد محک زدن وجدان بشریت است.

نیروهای رژیم صهیونیستی علاوه بر اعمال سیاست گرسنگی، همچنان غیرنظامیانی را که در انتظار دریافت کمک‌های غذایی هستند را نیز هدف قرار می‌دهد.

 سازمان جهانی بهداشت نیز امروز اعلام کرد: با کمبود شدید مواد غذایی به ویژه در شمال غزه مواجه هستیم. مدیر سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد(فائو) در امور منطقه نیز گفت: ۸۰ درصد ساکنان غزه در وضعیت فاجعه بار قطحی و گرسنگی شدید قرار دارند. ۲۵ درصد از ساکنان شمال و مرکز غزه نیز به دلیل نبود غذا با وضعیتی بسیار وخیم روبرو هستند.

غارتگری نظامیان صهیونیست در غزه

رسانه‌های عبری از غارتگری سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند سربازان رژیم صهیونیستی طی یورش زمینی به غزه در ماه‌های گذشته دست به غارتگری زده و این پدیده در میان آن‌ها گسترش یافته است.

ناحوم برنیاع، تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک پزشک در گردان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ارتش اسرائیل موبایل‌، جاروبرقی، موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم دیگر را سرقت می‌کنند.

وی افزود: سربازان اسرائیلی ویدیوهایی را در این باره منتشر می‌کنند. یکی از این ویدیوها درباره سربازی بود که لباس فوتبال را از یکی از منازل سرقت کرده بود و با افتخار آن را نشان می‌داد. همچنین سربازانی در بخش ذخیره ارتش اسرائیل به دزدیدن مواد غذایی از منازل غزه افتخار می‌کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: پدیده سرقت در غزه برای رفع نیازهای مادی یا حرص و طمع نیست بلکه به خاطر انتقام است. هدف آن‌ها از این کار این است که بگویند پیروز هستند. این غارتگری همچنین نشانه انتقام اقتصادی است. این کار در واقع ادامه جنگ انتقام است.

مجله فارن افرز آمریکا اخیرا در گزارشی نوشت: برخلاف ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که اکتبر مدعی شده بود ارتش اسرائیل «بااخلاق‌ترین» ارتش در جهان است، ارتش اسرائیل به هیچ وجه بااخلاق نیست./ایسنا

قطعی مجدد برق در فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

رسانه‌های عبری از قطعی برق در چند منطقه شهرک اشغالی «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، با ادامه حملات مقاومت لبنان به شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی که در حمایت از مردم غزه انجام می‌شود، بار دیگر جریان برق شهرک کریات شمونه قطع شد.

رئیس شهرک اشغالی کریات شمونه وضعیت را اضطراری اعلام کرد و از تمامی ساکنان باقی مانده خواست که سریعا شهرک را ترک کنند.

الجزیره نیز به نقل از منابع صهیونیستی گزارش کرد بر اثر حمله گسترده راکتی از لبنان به الجلیل، برق برخی مناطق قطع شده‌است و آژیر هشدار حملات در کفر بلوم، کریات شمونه و برخی دیگر از شهرک‌ها به صدا درآمد.

همچنین بر اثر حملات مقاومت لبنان، آژیر هشدار در حیفا نیز به صدا درآمده و صدای چند انفجار نیز در این شهر شنیده شد.

حزب‌الله لبنان در ادامه حملات خود، مقر فرماندهی لشکر شرقی ۷۶۹ در پادگان کریات شمونه را هم هدف قرار داد.

آنروا: 17 هزار کودک در غزه یتیم شدند

آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که در پی حملات اسرائیل به غزه طی 150 روز گذشته، حدود 17 هزار کودک فلسطینی در غزه یتیم شده‌اند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی اعلام کرد که حدود 17 هزار کودک فلسطینی در غزه به دلیل حملات اسرائیل به این باریکه، یتیم شده‌اند.این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «از هر شش کودک در شمال غزه، دست کم یک کودک زیر دو سال از سوء تغذیه شدید رنج می برد».همچنین نماینده سازمان بهداشت جهانی درباره ادامه گرسنگی فلسطینیان هشدار داد و سوءتغذیه آنها در شمال غزه را «شدید» توصیف کرد.در شرایطی که محاصره نوار غزه و حملات ارتش اسرائیل به فلسطینیان ادامه دارد، نماینده یک نهاد امدادی بین‌المللی درباره سوءتغذیه ناگوار ساکنان شامل غزه هشدار داد.نماینده سازمان بهداشت جهانی در نوار غزه و کرانه باختری ریچارد پیترکورن روز سه شنبه درباره کمبود شدید مواد غذایی و سوءتغذیه فلسطینیان اعلام کرد که «وضعیت در شمال غزه به طوری خاص ناگوار است». او اعلام کرد که در ماه ژانویه (دو ماه قبل)، از هر شش کودک زیر دو سال یک کودک در شمال غزه دچار سوءتغذیه حاد بوده، افزود: «این در ماه ژانویه بود. بنابراین به احتمال زیاد وضعیت امروز بدتر خواهد بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها