اخبار جنگ غزه | بمباران ۲۹ خانه در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته

کد خبر: 1275570

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ خانه در نوار غزه را بمباران کرده است.

اخبار جنگ غزه | بمباران ۲۹ خانه در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته

در بیانیه این ارگان آمده‌ است، این حملات ۱۲۷ شهید و ۲۰۵ مجروح برجای گذاشته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در این باره اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد این شهدا و مجروحان را کودکان، زنان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما رژیم اسرائیل، دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی را کاملاً مسؤول این قتل عام‌های مداوم می‌دانیم؛ چراکه آنها به دشمن چراغ سبز نشان داده‌اند تا مرتکب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان شود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: ما از همه کشورهای جهان آزاد می‌خواهیم رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهند تا در اسرع وقت جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان را متوقف کند؛ چراکه متوقف نشدن جنگ به معنای تعداد زیادی شهید و قربانی جدید خواهد بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت گرفته و بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است./ایسنا

اوضاع هولناک بیمارستان ناصر در غزه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران مانع از رسیدن کاروان کمک های ارسالی سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان ناصر می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: اشغالگران مانع از رسیدن کاروان کمک‌ها ارسالی سازمان بهداشت جهانی به بیمارستان ناصر می‌شوند.

وی افزود: ۱۲۰ بیمار و بیش از ۱۰۰ آواره و کادر درمانی بدون غذا و برق در بیمارستان ناصر هستند. هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ناصر بدون اکسیژن در معرض مرگ قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: بیمارستان‌های شمال غزه بدون سوخت هستند و امکان خدمات رسانی ندارند.

وی پیش از این هم اشرف القدره اعلام کرده بود که تنها چهار نفر از افراد کادر پزشکی به بیماران بیمارستان ناصر خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: از کار افتادن بیمارستان ناصر، به معنای کشتار صدها هزار نفر از غیرنظامیان و آوارگان منطقه خان یونس و رفح است چرا که این بیمارستان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات پزشکی در جنوب نوار غزه به شمار می‌آید.

یورش نظامیان صهیونیست به ۲ منطقه کرانه باختری/ شهادت ۲ فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی به ۲ اردوگاه واقع در کرانه باختری یورش برد و ۲ فلسطینی را به شهادت رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منطقه‌های مختلف کرانه باختری نیز شاهد یورش‌های پیاپی نظامیان صهیونیست است.

نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه «طولکرم» واقع در کرانه باختری یورش بردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که پس از این یورش، مبارزان مقاومت فلسطین در اردوگاه طولکرم با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

در نتیجه این درگیری ۲ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان نیز از زخمی‌شدنِ شدیدِ یکی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری با مبارزان مقاومت در اردوگاه طولکرم خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از ساعت‌ها درگیری با مبارزان مقاومت از اردوگاه طولکرم عقب‌نشینی کرده‌اند، اما پیکر شهید «محمد العوفی» را نیز ربوده‌اند.

اردوگاه «شعفاط» در کرانه باختری نیز شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع خبری گزارش دادند که نظامیان صهیونیست در یورش خود به اردوگاه شعفاط، به سوی شهروندان فلسطینی گاز اشک‌آور و بمب صوتی پرتاب می‌کنند.

گفتنی است پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون، یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری و کشتار و بازداشت شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه‌ها از سوی نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

زخمی شدن ۲۰ نظامی اسرائیلی در نوار غزه در ۴۸ ساعت گذشته

منابع عبری شمار زخمی های ارتش رژیم صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نبردهای ۴۸ ساعت گذشته در نوار غزه، ۲۰ نظامی این رژیم زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر همزمان با تشدید درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد زمینی غزه از ارائه آمار کشته شدگان خودش خودداری کرده و تنها آمار زخمی‌ها را هر ۲۴ ساعت و یا بعضاً هر ۴۸ ساعت یک بار اعلام می‌کند.

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها