واکنش حماس به بیانیه «آنروا»

کد خبر: 1280197

جنبش حماس امروز (سه شنبه) تاکید کرد که بیانیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» درباره فقدان اراده بین المللی برای ارسال کمک ها به نوار غزه به منزله اعلام شکست جامعه جهانی و سازمان ملل است.

واکنش حماس به بیانیه «آنروا»

جنبش حماس امروز (سه شنبه) تاکید کرد که بیانیه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» درباره فقدان اراده بین المللی برای ارسال کمک ها به نوار غزه به منزله اعلام شکست جامعه جهانی و سازمان ملل است.

به نقل از خبرگزاری فلسطین آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: بیانیه آنروا درباره فقدان اراده بین المللی برای ارسال کمک ها به نوار غزه در سایه انتشار گرسنگی در این باریکه به منزله اعلام شکست جامعه جهانی و سازمان ملل و نیز تسلیم شدن در برابر نسل کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه است.

جنبش حماس از همه طرف های تأثیرگذار خواست سریعا برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به بازگشایی کلیه گذرگاه های زمینی نوار غزه به ویژه گذرگاه های رفح و کرم ابوسالم به عنوان سریع ترین راه برای ورود کمک های بشردوستانه به این بخش از خاک فلسطین اقدام کنند.

حماس در پایان با تأکید بر اینکه کمبود مواد غذایی باعث جان باختن حدود ۳۰ کودک شده و صدها کودک دیگر را در معرض مرگ قرار داده است، خواستار حل فوری این معضل شدید در نوار غزه شد.

«کاظم ابوخلف» سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در کرانه باختری تأکید کرده بود: وضعیت در نوار غزه بسیار تأسف بار و دردناک است و راه ارسال کمک ها به این منطقه واضح است اما هیچ اراده بین المللی برای ارسال کمک ها وجود ندارد.

آنروا روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود که «گرسنگی در سراسر نوار غزه انتشار یافته است.»

این آژانس امداد رسان بین المللی اعلام کرد: وضعیت در شمال نوار غزه بسیار فاجعه بار است زیرا با وجود درخواست های مکرر از ارسال کمک ها به صورت زمینی جلوگیری می شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، اهالی غزه به ویژه ساکنان دو استان غزه و شمال غزه به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه گرسنگی قرار گرفته اند.

ماه رمضان امسال در حالی فرا رسیده است که رژیم صهیونیستی به تجاوز و ویرانگی در نوار غزه همچنان ادامه می دهد. این در حالی است که پرونده این رژیم در دیوان بین المللی دادگستری به عنوان عالی ترین نهاد قضایی سازمان ملل به اتهام ارتکاب نسل کشی فلسطینی ها باز است.

تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، علاوه بر شهادت بیش از ۳۱ هزار فلسطینی، منجر به فاجعه بشری بی سابقه و تخریب گسترده تأسیسات زیربنایی و دارایی های فلسطینی ها شده است و به دنبال آن، از مجموع دو میلیون و سیصد هزار نفر از اهالی غزه، حدود دو میلیون تن از آنها از خانه و کاشانه شان آواره شده اند.

 

حماس: جامعه جهانی تسلیم سیاست نسل‌کشی اسرائیل شده است

حماس: جامعه جهانی تسلیم سیاست نسل‌کشی اسرائیل شده است

جنبش حماس اعلام کرد اظهارات مقامات آنروا درباره عدم وجود اراده بین‌المللی برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه، اعلام شکست جامعه جهانی و سازمان ملل و نیز تسلیم شدن در برابر سیاست‌های نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه‌ای تصریح کرد که اظهارات مقامات آنروا درباره عدم وجود اراده بین‌المللی برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه در شرایطی که قحطی در این باریکه در حال گسترش است، اعلام شکست جامعه جهانی و سازمان ملل و نیز تسلیم شدن در برابر سیاست‌های نسل‌کشی است که ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب می‌شود.

پیشتر سخنگوی آنروا گفته بود اوضاع نوار غزه فاجعه بار و دردناک است و مسیرهای ورود کمک‌های انسانی به غزه کاملاً مشخص است، اما اراده بین‌المللی برای ورود زمینی این کمک‌ها به غزه وجود ندارد.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا هم تاکید کرده بود که اشغالگران صهیونیست مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه که نجات دهنده زندگی زخمی‌ها و بیماران است می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، حماس در این بیانیه بار دیگر از همه طرف‌های موثر خواست فورا اقدام کرده و مقامات صهیونیستی را برای بازگشایی تمامی گذرگاههای زمینی مشترک با غزه، مخصوصا ۲ گذرگاه «رفح» و «کرم ابوسالم» تحت فشار قرار دهند چرا که این ۲ گذرگاه سریع‌ترین مسیر برای انتقال کمک‌ها و جبران کمبود مواد غذایی ضروری است که جان صدها کودک را تهدید می‌کند و شمار قربانیان سوء تغذیه و گرسنگی به حدود ۳۰ کودک رسیده است‌.

در حالی که گذرگاه‌های زمینی بهترین مسیر برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه است، آمریکا، عامل اصلی حمله رژیم صهیونیستی به غزه در نمایشی تبلیغاتی اقدام به انتقال هوایی کمک‌های انسانی به غزه می‌کند که جان کسانی که منتظر دریافت این کمک‌ها بودند را به خطر می‌اندازد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها