خشم تل آویو از تصمیم ایرلند

کد خبر: 1282662

سفارت رژیم صهیونیستی در ایرلند اعلام کرد که تصمیم قطع روابط تجاری با تل آویو از سوی ایرلند منجر به اقدامات متقابل خواهد شد.

خشم تل آویو از تصمیم ایرلند

سفارت رژیم صهیونیستی در ایرلند اعلام کرد که تصمیم قطع روابط تجاری با تل آویو از سوی ایرلند منجر به اقدامات متقابل خواهد شد.

به گزارش از "آیریش نیوز", سخنگوی سفارت اسرائیل گفت که حامیان چنین اقدامی "هر گونه اقدام متقابل احتمالی " را در نظر نمی گیرند.

این هشدار پس از افزایش درخواست‌ها از دوبلین برای اقدام بیشتر در مورد جنگ غزه صادر شد.

ایوانا باچیک، رهبر حزب کارگر، از دولت ایرلند خواستند که روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را قطع کند.

به گزارش ایرنا, ایرلند در ماه های اخیر, در میان معدود کشورهای اروپایی بوده که به صورت صریح از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرده است.

این کشور همراه با اسلوونی، مالت و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به عنوان «تنها راه دستیابی به صلح و امنیت» در منطقه اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور خارجه ایرلند همچنین روز چهارشنبه تائید کرد که دوبلین در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی مشارکت خواهد کرد.

آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها شکایت کرد. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید از هر اقدامی که ذیل کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی قرار می‌گیرد، خودداری کند.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته، قطعنامه ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها