ماموریت کامرون در آمریکا

کد خبر: 1284465

رسانه‌های آمریکایی از اهداف «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر کنونی به آمریکا پرده برداشتند و این سفر را در راستای متقاعدسازی کنگره برای تصویب بسته جدید کمکی به اوکراین، ارزیابی کردند.

ماموریت کامرون در آمریکا

رسانه‌های آمریکایی از اهداف «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر کنونی به آمریکا پرده برداشتند و این سفر را در راستای متقاعدسازی کنگره برای تصویب بسته جدید کمکی به اوکراین، ارزیابی کردند.

به نقل از روزنامه واشنگتن‌تایمز، «دیوید کامرون» بر این باور است که پیروزی اوکراین «برای امنیت آمریکا و اروپا حیاتی است» اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، مخالف ادامه حمایت ایالات متحده از این کشور است. قانون‌گذاران همسو با ترامپ نیز بسته کمکی برای کی‌یف را در کنگره آمریکا مسدود کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، کامرون پیش از سفر به واشنگتن دی‌سی در روز سه‌شنبه، با ترامپ دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز این نشست را تایید و اعلام کرد که دیدار وزرای دولت [لندن] با رهبران مخالف کشورهای متحد در سال‌های انتخاباتی، «رویه‌ای مرسوم» است. با این حال، مقام‌های انگلیسی به چگونگی برگزاری این دیدار اشاره‌ای نکردند.

واشنگتن‌تایمز خاطرنشان کرد که کامرون و ترامپ در گذشته اختلاف نظرهای قابل‌توجهی با یکدیگر داشته اند. کامرون پیشنهاد ترامپ را در اولین کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، «تفرقه افکنانه، احمقانه و اشتباه» خوانده بود.

وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد در واشنگتن از قانون‌گذاران آمریکایی بخواهد تا بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کنند. وی به کنگره هشدار داد که با ادامه تعلیق این بودجه، امنیت غرب را به خطر می‌اندازد.

او قرار است با قانون‌گذاران از جمله «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواه سنا گفت‌وگو کند و همچنین امیدوار است که با «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که نقشی کلیدی در گره‌گشایی از ارائه کمک‌ها به اوکراین دارد، دیدار کند.

کامرون در ویدیویی که هفته گذشته در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) منتشر کرد، گفت: «جانسون می‌تواند آن [بسته کمکی برای اوکراین] را در کنگره به سرانجام برساند.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در تازه‌ترین اظهارات خود، اعلام کرد که اگر کنگره آمریکا کمک‌های نظامی جدید به اوکراین برای مقابله با روسیه را تائید نکند و جلوی این کمک‌های جدید را بگیرد، کی‌یف بدون آنها در جنگ با مسکو شکست خواهد خورد.

از طرفی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، درخواست کرده که بسته میلیارد دلاری کمک نظامی و مالی را تایید کند اما جانسون ماه‌هاست این موضوع را با استناد به اولویت‌های داخلی به تعویق انداخته است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها