گزارشگر ویژه سازمان ملل: اسرائیل را تحریم کنید

کد خبر: 1293143

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای اراضی اشغالی فلسطین فرانچسکا آلبانزه، تحریم و توقف روابط دیپلماتیک کشورهای عضو سازمان ملل با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اسرائیل را تحریم کنید

«تا اسرائیل را مجبور نکنیم، به جنون خود پایان نمی‌دهد». آلبانزه ضمن محکوم کردن ادامه حملات به ساکنان غزه این سخن را بیان کرد.وی که رسما عهده‌دار منصب «گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغال شده فلسطین از سال 1967» است، به حکم روز گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری واکنش نشان داد.

دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد عملیات خود در رفح را متوقف کند. این حکم با واکنش تند این رژیم و حامیان آمریکایی آن مواجه شده است.آلبانزه در صفحه ایکس (توئیتر سابق) نوشت که «اجازه بدهید رک بگویم. در حالی که از دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور می‌دهد تا حمله خود به رفح را متوقف کند، اسرائیل حملات خود را به آن تشدید می‌کند».این دیپلمات ارشد ایتالیایی سازمان ملل با «وحشتناک» خواندن شرایط غزه، خواستار تحریم و توقف روابط کشورهای عضو سازمان ملل با رژیم صهیونیستی شد.  او گفت که «مطمئن باشید تا اسرائیل را مجبور نکنیم، به جنون خود پایان نمی‌دهد. کشورهای عضو باید تا زمانی که اسرائیل دست از حمله بردارد، تحریم‌ها، تحریم تسلیحاتی و تعلیق روابط دیپلماتیک و سیاسی با آن را اعمال کنند».

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها