اذعان رژیم صهیونیستی به ادامه اختلافات با آمریکا

کد خبر: 513027

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ادامه اختلافات با آمریکا درباره توافق کمک‌های نظامی به تل‌آویو، اعلام کرد که روند مذاکرات برای عادی سازی روابط با ترکیه شاهد پیشرفت‌هایی بوده اما اسرائیل با ساخت بندر در غزه مخالف است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان جمعی از خبرنگاران گفت: هنوز اختلافات و شکاف‌های بزرگی در مذاکرات دو طرف اسرائیلی و آمریکایی بر سر توافقنامه کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه این امر نیازمند صبر و بردباری است ابراز امیدواری کرد توافق میان وی و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص هرچه سریعتر حاصل شده و اختلافات دو طرف برای امضای توافق نامه کاهش یابد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به تماسها میان تل‌آویو و آنکارا جهت آشتی و مصالحه گفت: در زمینه مذاکرات پیشرفتی حاصل شده است.
وی در واکنش به درخواست ترکیه مبنی بر لغو محاصره غزه و ایجاد بندری در این شهر، تاکید کرد: "اسرائیل" با ساخت بندری در غزه به دلیل دشواری کنترل امنیتی ورود و خروج ها مخالف است.
نتانیاهو افزود: ما سیاست‌های امنیتی خود را در مورد غزه حفظ می‌کنیم و آنها هرگز تغییر نخواهند کرد و هر کسی که فکر می‌کند افتتاح این کانال دریایی در غزه می‌تواند به شرایط امنیتی کمک کند در" اشتباه" است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ما امروز اجازه ورود کمک‌های انسانی برای ساکنان غزه را می‌دهیم اما ما هم درخواست‌ها و منافع مختلف دیگری داریم مانند خواسته‌های مربوط فعالیت حماس در ترکیه که اگر این خواسته‌ها برآورده شود فکر می‌کنم ما می‌توانیم از سرگیری روابط به شکل کامل را اعلام کنیم.
نتانیاهو در ادامه این مساله را که اسرائیل به زودی قراردادی را با فلسطینی‌ها درباره عملیات ارتش در مناطق "الف" و یا تعهد رسمی ارتش به عدم فعالیت نیروهایش در شهرهای کرانه باختری امضا می‌کند تکذیب می‌کرد.
وی همچنین وجود هرگونه ارتباط با فلسطینی‌ها از طریق کابینه امنیتی و سیاسی را تکذیب کرد و گفت: ما قصد نداریم نیروهای زیادی را بدون نیاز به مناطق الف وارد کنیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ما تحت هیچ شرایطی از "حق" خود دست بر نمی‌داریم و در هر شرایطی و در هر جایی در غرب رودخانه اردن آن را به دست خواهیم آورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها