جنبش النهضه تونس یک حزب صرفا سیاسی می‌شود

کد خبر: 520354

جنبش النهضه تونس اعلام کرد که تصمیم گرفته از فعالیت‌های دینی کاملا دست بکشد و به عنوان یک حزب صرفا به فعالیت سیاسی بپردازد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه در گفت‌وگویی مطبوعاتی در حاشیه چهل و ششمین نشست سراسری شورای این جنبش گفت: ما درصدد هستیم تا به حزبی سیاسی تبدیل شویم که صرفا به فعالیت سیاسی بپردازد و فعالیت‌هایش به اصلاح جامعه و دولت خلاصه شود. سایر زمینه‌ها را در اختیار جامعه مدنی می‌گذاریم تا جامعه مدنی به آن بپردازد.
در همین حال زوبیر شهودی، عضو شورای جنبش النهضه تصریح کرد که تصمیم برای تبدیل النهضه به یک حزب سیاسی با معیارهایی که قانون اساسی تعیین کرده مساله‌ای است که قطعی شده و از موافقت بیشتر رهبران این جنبش برخوردار شده است.
ناظران در تونس بر این باورند که داشتن رویکردهای سیاسی و دینی در میان احزاب اسلام‌گرا به عملکرد سیاسی و دینی آنها لطمه وارد می‌کند.
النهضه یک جریان سیاسی-مذهبی در تونس است که شاخه اخوان المسلمین در این کشور محسوب می‌شود. این جریان پس از سقوط رژیم دیکتاتوری بن علی برای مدتی قدرت را در تونس در دست گرفت اما در انتخابات پارلمانی اخیر نتوانست حمایت مردم را کسب کند و از جناح لیبرال این کشور شکست خورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها