اوغلو: سیاستمداران و رسانه‌های آلمان رفتار خصمانه‌ای با ما دارند

کد خبر: 641867

وزیر امور خارجه ترکیه بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین از رفتار خصمانه سیاستمداران و رسانه‌های آلمانی با ترکیه انتقاد کرده و از گرایش این کشور به اسلام ستیزی سخن گفت.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه "فوکوس"، "مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه بعد از دیدار با "زیگمار گابریل"، همتای آلمانی خود در برلین در ادامه مناقشات با آلمان بار دیگر با لحن شدیدی علیه این کشور سخن گفت.
وی تاکید کرد که سیاستمداران و رسانه های آلمانی با ترکیه خصمانه رفتار می کنند. همچنین گرایش به اسلام ستیزی در آلمان ملموس است.
اوغلو چندی پیش نیز بعد از لغو نشست تبلیغاتی اش در شهر هامبورگ آلمان در گفتگو با روزنامه حریت، آلمان را متهم به در پیش گرفتن شیوه های نازیسم و سرکوبگرانه کرد.
گابریل نیز گفتگوهای خود با همتای ترکش را مذاکراتی سخت اما دوستانه ارزیابی کرد. وی همچنین گفت: مقایسه با نازی ها از طرف دولت ترکیه نباید دیگر وجود داشته باشد. حد و مرزهایی وجود دارد که ما نباید از آن ها تجاوز کنیم.
اوغلو نیز تاکید کرد که آلمان باید تصمیم بگیرد که آیا ترکیه به عنوان دوست یا دشمن برایش مطرح است. وی همچنین تاکید کرد که صعود پوپولیسم و یهود ستیزی در اروپا یادآوری کننده دوران قبل از جنگ جهانی دوم است.
وزیر خارجه ترکیه همچنین از گفتگوهای باز با گابریل سخن گفته و با نگاهی به همه پرسی اصلاح قانون اساسی که در 16 آوریل در ترکیه برگزار می شود گفت: مخالفان سیستم ریاست جمهوری مد نظر ما در آلمان محدود نمی شوند و کاملا برعکس با حامیان این سیستم در آلمان رفتار می شود.
وی همچنین لیستی از وزرای ترک که برای برگزاری نشست های تبلیغاتی می خواهند به آلمان بیایند را به گابریل ارائه داد.
وزیرامور خارجه نرکیه در پاسخ به این پرسش که خبرنگار آلمانی دستگیر شده در ترکیه کی آزاد می شود گفت: این یک جریان قانونی و حقوقی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها