تلاش ترامپ برای حل بحران قطر در «کمپ دیوید»

کد خبر: 778930

یک استاد دانشگاه قطر می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا از سران قطر، امارات و عربستان برای سفر به آمریکا دعوت کرده تا طی دیداری در «کمپ دیوید» به بحران قطر پایان دهند.

تلاش ترامپ برای حل بحران قطر در «کمپ دیوید»
خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه قطر می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا از سران قطر، امارات و عربستان برای سفر به آمریکا دعوت کرده تا طی دیداری در «کمپ دیوید» به بحران قطر پایان دهند.
منابع غیررسمی قطری می‌گویند «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور ماه می (اردیبهشت-خرداد) به آمریکا سفر می‌کند. «ماجد الأنصاری» استاد جامعه شناسی سیاسی در دانشگاه قطر می‌گوید این سفر به دعوت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صورت می‌گیرد و همزمان با او «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید آل‌نهیان»، ولی‌عهد‌های عربستان و امارات نیز به آمریکا سفر می‌کنند. به نوشته وبگاه خبری «الشروق»، این استاد دانشگاه قطر همچنین گفت که خبر‌های تأیید نشده حاکی از آن است که امیر قطر طی نشستی با رهبران عربستان و امارات در اقامتگاه «کمپ دیوید» دیدار خواهد کرد. وی گفت که این نشست با هدف تمایل ترامپ به حل بحران به وجود آمده در بین کشور‌های عربی خلیج فارس برگزار خواهد شد. به گفته این استاد قطری، نشست روز گذشته بین قطر و آمریکا موسوم به «گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و قطر» پیام آشکاری به کشور‌های تحریم کننده قطر بود با این مضمون که آمریکا در خصوص بحران خلیج فارس خط قرمز‌هایی دارد. انصاری همچنین از تمایل «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا برای پایان دادن به بحران قطر خبر داد و گفت که این تمایل در سخنان وی نمایان بود به گونه‌ای که تیلرسون طی این نشست اظهار داشت که بحران مذکور نه تنها در بخش اقتصادی بلکه در زمینه نظامی نیز به کشور‌های طرف بحران و ایالات متحده آمریکا آسیب زده است. نشست گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و قطر با حضور وزیران خارجه و دفاع هر دو کشور سه‌شنبه این هفته در واشنگتن برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا در این نشست از اقدامات قطر در «مقابله با تروریسم» حمایت و قدردانی کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پیشتر، هم راستا با ائتلاف عربستان علیه قطر، دوحه را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده بود. چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر، از چند ماه گذشته قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور به کلی قطع کرده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها