افت محبوبیت محافظه‌کاران حامی «آنگلا مرکل»

کد خبر: 836988

در شرایطی که دولت آلمان در ادامه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان با مشکل مواجه است، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی هم به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است.

افت محبوبیت محافظه‌کاران حامی «آنگلا مرکل»

خبرگزاری فارس: محبوبیت محافظه‌کاران حامی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان کاهش یافته است.

نظرسنجی که نشریه آلمانی اشپیگل آن را منتشر کرده حاکی از این است که فقط ۲۹ درصد از کسانی که از آنها پرسش شده است، در صورت برگزاری همه‌پرسی تمایل دارند که به محافظه‌کاران دموکرات‌مسیحی (CDU)و سوسیال‌مسیحی ( CSU) رای بدهند. کاهش آرای این احزاب به کمتر از ۳۰ درصد ناشی از اختلاف میان دو حزب هم پیمان و خواهر محافظه‌کار در زمینه مسایل مربوط به پذیرش پناهجویان است.

همچنین حزب سوسیال‌مسیحی به ریاست «هورست زیهوفر» رئیس کشور آلمان فقط حدود ۴۰ درصد رای دارد و این در شرایطی است که در ماه اکتبر در ایالت بایرن انتخابات محلی برگزار می‌شود و این حزب تلاش می‌کند تا در جریان این انتخابات اکثریت آرا را کسب کند.

صدراعظم آلمان روز پنجشنبه راهی بروکسل می‌شود تا در زمینه پناهجویان به توافقی برسد و دولت مبتوعش را از پیامدهای اختلافات موجود در امان نگه دارد.

شکاف میان محافظه‌کاران آلمانی ناشی از این است که سوسیال‌مسیحی‌ها تاکید دارند که آلمان باید پناهجویانی که در کشورهای دیگر ثبت‌نام کرده‌اند را به کشورهای خودشان باز گردانند اما دموکرات‌مسیحی‌ها به رهبری مرکل چنین اقدامی را بر خلاف قوانین اروپایی در زمینه تردد آزاد می‌دانند و مرکل در تلاش است تا راهکاری اروپایی بیابد. ادامه اختلاف میان احزاب آلمانی با توجه به اینکه تاکنون مذاکرات انجام شده هم به دستیابی به نتیجه‌ای منجر نشده است، می‌تواند به شکست دولت ائتلافی منجر شود که تنها ۳ ماه از عمر آنان می‌گذرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها