بحران نیروی کار با فرار میلیون‌ها نفر از اوکراین

کد خبر: 868116

وزیر خارجه اوکراین، با بیان اینکه هر سال حدود ۱ میلیون نفر اوکراینی، کشور خود را ترک می‌کنند، هشدار داد: در سال‌ها آینده این کشور با کمبود شدید نیروی کار مواجه خواهد شد.

بحران نیروی کار با فرار میلیون‌ها نفر از اوکراین

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه اوکراین، پاول کلیمکین، گفت: هر سال حدود ۱ میلیون نفر اوکراینی، کشور خود را ترک می‌کنند.

وی هشدار داد در سال‌ها آینده این کشور با کمبود شدید نیروی کار مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه اوکراین، در مصاحبه با آی‌سی‌تی‌وی اوکراین گفت: درحالی که سالانه یک میلیون اوکراینی این کشور را ترک می‌کنند، ما واقعا با وضعیت فاجعه‌باری طرف هستیم.

کلیمکین گفت: کشور لهستان به تنهایی، اخیرا ۱.۴ میلیون نفر اوکراینی پذیرش کرده است و حالا حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهر وروکلا در غرب لهستان، اوکراینی صحبت می‌کنند.

طبق داده‌های وزارت خارجه اوکراین، حدود ۳ میلیون مهاجر اوکراینی در حال حاضر در روسیه به سر می‌برند و تا ۲ میلیون نفر از اوکراینی‌ها هم ساکن لهستان هستند.

گزارشات متعدد حاکی از آن است که دولت اوکراین مهاجرت نیروی کار را یه عنوان دومین خطر بزرگی که اقتصاد این کشور را تهدید می‌کند، در نظر گرفته است. طبق یک نظرسنجی که در ماه جون برگزار شد، ۳۳ درصد از اوکراینی‌ها حاضرند برای همیشه این کشور را ترک کنند و برای زندگی به کشور دیگری بروند.

طبق نظر معاون سیاست اجتماعی وزیر، اولگا کرنتوسکا، وضعیت موجود در سال‌های آینده بدتر خواهد شد. او می‌گوید مهاجرت فعلی نیروی کار، باعث این خواهد شد که در چند دهه آینده با کمبود نیروی کار، پایداری اقتصادی اوکراین به خطر بیافتد.

جمعیت اوکراین از موقع جدایی از شوروی سابق در ۱۹۹۱، به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. جمعیت این کشور که در سال ۱۹۹۳ بیش از ۵۲ میلیون نفر بود، تا سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۱۰ میلیون نفری یا ۱۸ درصد سقوط، روبرو شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها