هراس از افزایش نفوذ ایران

کد خبر: 891701

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز بخشی از مطالب منتشرشده خود را به ایران و مسائل مرتبط با ایران اختصاص دادند.

هراس از افزایش نفوذ ایران

بی تردید موضوع غالب بر رسانه های رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته مربوط به ایران ، مسئله فاز دوم تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و نوسان تحلیل ها بین موفقیت نتانیاهو در تلاش هایش برای آنچه آن را محاصره هرچه بیشتر ایران نامیده و اعتراف به شکست بعد از عقب نشینی های پیاپی ترامپ و دولت آمریکا درباره خواست جامعه جهانی برای نادیده گرفته شدن این تحریم ها بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در یکی از گزارش هایش در این هفته با اشاره به آغاز تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد با وجود آغاز تحریم ها ایران خط تولید جنگنده های کوثر را آغاز کرده است.

احارانوت در گزارش خود با انتشار تصاویر متعددی از خط تولید این جنگنده بومی ایران اعتراف کرد، ایران با وجود تحریم های بین المللی و ممنوعیت صدور سلاح به این کشور ، صنایع نظامی خود را به شکل قابل توجهی گسترش داده است و اکنون هم نوبت به تحریم صنایع نفتی و پولی ایران رسیده است.

دو روز بعد از آن هم این روزنامه پر تیراژ رژیم صهیونیستی در گزارشی خبر داد در حالی که اخبار اعمال تحریم علیه ایران منتشر می شود ، از ایران خبر رسید که ارتش این کشور تمرین نظامی هوایی گسترده ای را انجام داد در حالی که رئیس جمهور روحانی بر عزم تهران برای ادامه فروش نفت و دور زدن تحریم ها در فرایندی که آن را جنگ اقتصادی نامید،‌تاکید کرد.

این روزنامه عبری زبان در خبر دیگری در رابطه با ایران به مسئله جنگ سایبری و مقابله با حملات سایبری علیه ایران اشاره کرد و خبر داد، تهران رسما تل آویو را به سامان دادن جنگ سایبری متهم کرده است.

بر اساس این گزارش در روزی که نتانیاهو اعمال تحریم علیه ایران را یک روز بزرگ و تاریخی توصیف کرده، مسئولین وزارت ارتباطات ایران اعلام کردند موفق شدند حمله سایبری اسرائیلی علیه زیر ساخت ها و سامانه های ارتباطی کشور را دفع و تلاش های آن را با شکست روبرو کنند.

سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران هم در پاسخ به پامپئو نیز بازتاب ویژه خود را در رسانه های صهیونیستی داشت.

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی درباره این پاسخ جمله " اگر سردار قاسم سلیمانی نبود هم اکنون بسیاری از کشورها مشغول جنگ با داعش بودند " از آن اقتباس کرده است.

این روزنامه عبری زبان چاپ فلسطین اشغالی همچنین با اشاره به تظاهرات روز 13 آبان با استفاده از تیتر "ایران : همچنان به شکست ایالات متحده ادامه می دهیم" نوشت : هزاران نفر از دانش آموزان در تظاهراتی که در پایتخت تهران برگزار شد شرکت کردند ، این تظاهرات مستقیما از تلویزیون دولتی پخش می شد و در آن تظاهر کنندگان پرچم های ایالات متحده و اسرائیل را آتش زدند.

سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه در این تظاهرات تاکید کرد آمریکا جنگ اقتصادی و روانی را به عنوان آخرین تلاش خود علیه ما آغاز کرده اما این طرح آنها نیز با مقاومت، شکست خواهد خورد.

اما یواف لیمور تحلیلگر این روزنامه تلاش کرد تا برای اقدامات ترامپ که البته نتانیاهو بزرگترین حامی آن محسوب می شود موفقیتی را دست و پا کرده و مدعی شد تحریم ها در طولانی مدت قرار است تاثیرگذار باشند و بعد از مدتی دولت ایران مجبور می شود در مورد دخل و خرجش به مردم توضیح دهد.

این روزنامه نگار در راستای توجیه بی توجهی جهانی به فاز دوم تحریم ها مدعی شد انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا یکی از دلایلی بود که باعث شد تمرکز رسانه ای بر تحریم ها کاهش پیدا کند و از توئیت‌های مسئولین آمریکایی از جمله ترامپ اینگونه باید برداشت کرد که تحریم ها به تدریج خواهند آمد و تا پایان زمستان ساختار آن تکمیل می گردد.

با این وجود روزنامه هاارتص تلاش می کند تا نگاهی واقع بینانه تری را به مسئله تحریم ها از خود نشان دهد

عاموس هارئیل در تحلیلی در این رابطه می پرسد آیا با توجه به عقب گرد ایالات متحده در اولین روزهای اعلام دور جدید تحریم ها واقعا به دنبال سرنگونی نظام است یا آنکه صرفا در پی انجام توافقی سرسختانه تر با این کشور است.

به اعتقاد این نویسنده تغییرات در کنگره آمریکا می تواند تاثیرات مستقیم خود را بر مواضع واشنگتن در قبال ایران داشته باشد.

این تحلیلگر ارشد روزنامه بر این باور است نتیجه گیری از افزایش فشار بر ایران در حال حاضر بسیار دور از دسترس است.

تسفی بارئیل دیگر تحلیلگر این روزنامه در "دمرکر" روزنامه اقتصادی متعلق به همین موسسه نوشت فاز جدید تحریم ها باعث شد تا مردم ایران خود را در جنگی اقتصادی با آمریکا ببینند در حالی که کشورهای زیادی در جهان عدم همراهی خود را با آن اعلام کرده اند و ایران نیز با عقد قراردادهای تهاتر و تعامل با واحد پول محلی کشورها عملا تحریم ها را دور زده است.

در موضوع دیگری این روزنامه در تحلیلی فاش کرد در حالی که ریاض تلاش می کند تا به مبارزه با تهران بپردازد، اسرائیل تمام هم و غم خود را متوجه لبنان کرده است.

این روزنامه فاش می کند تل آویو برنامه هایی برای ادامه حملات خود اینبار در خاک لبنان داشته و لبنان قرار است جایگزین سوریه به عنوان هدف حملات هوایی و موشکی اسرائیل قرار بگیرد، اما بیم آن دارد که این سناریو نفوذ ایران را در منطقه بیشتر و بیشتر کند.

لئون هادار یادداشت نویس این روزنامه هم در تحلیلی تحت عنوان ، آمریکا رؤیای یک قهرمان سعودی را در محمد بن سلمان می دید، اما همه چیز ناگهان منفجر شد، به معضلات واشنگتن با ولیعهد عربستان پرداخت.

به اعتقاد این نویسنده شکاف بین واقعیت و آرمانگرایی از یک سو وتعهد به حفظ منافع راهبردی و اقتصادی ایالات متحده با اهداف پیشبرد دموکراسی و لیبرالیسم سبب شد تا محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در معضل سختی در آمریکا گرفتار شود، اما با وجود دست داشتن بن سلمان در مرگ جمال خاشقجی با این حال وقتی رؤسای جمهور آمریکا اعلام می کنند امنیت داخلی به خطر افتاده است، به این معنی است که منافع بر آرمان ها ارجحیت دارد.

هوشیاری پدافند سایبری ایران در مقابل حملات هکرهای صهیونیست که بازتاب خاص خود را در رسانه های صهیونیستی داشت، در روزنامه کالکاست هم طی گزارشی به آن پرداخته شد.

این روزنامه راستگرا در این رابطه به نقل از وزیر ارتباطات ایران خبر داد موفق به دفع حملات سایبری علیه زیر ساخت های کشور شدیم.

به اعتقاد نویسنده این گزارش همزمانی اعلام ایران در مقابله با حمله سایبری اسرائیل با آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران مسئله ای قابل تامل است .

شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی هشدار عطاءالله صالحی جانشین رئیس ستاد ارتش ایران را منتشر کرد و تحت عنوان "پناهگاه ها در اسرائیل به گورستان تبدیل خواهند شد" نوشت: جانشین رئیس ستاد ارتش ایران از لبنان و حزب الله خواست تا خود را برای رویارویی با اسرائیل آماده کنند.

وی افزود : «رژیم اسرائیل برای مقابله با خطرات اقدام به ساخت پناهگاه کرده است، اما همین پناهگاه ها به گورهای دسته جمعی در جنگ آینده تبدیل خواهند شد»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها