تشکر از ملت و دولت ایران در راهپیمایی حق بازگشت غزه

کد خبر: 898304

هیأت عالی برگزار کننده راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت در بیانیه‌ای که در راهپیمایی امروز قرائت شد، از ملت و دولت ایران به دلیل حمایت از مردم و آرمان فلسطین قدردانی و تشکر کرد.

تشکر از ملت و دولت ایران در راهپیمایی حق بازگشت غزه

خبرگزاری فارس: اهالی نوار غزه فلسطین امروز (جمعه) در سی و ششمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره این منطقه شرکت کردند.

این راهپیمایی از ساعاتی پیش به درخواست کمیته عالی راهپیمایی‌های حق بازگشت شروع شد و اهالی محاصره شده نوار غزه به سمت اردوگاه‌های مربوط به این راهپیمایی‌ها در نزدیکی مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی حرکت کردند.

خبرگزاری صفا فلسطین گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی نیز همانند هفته‌های قبل به سمت افراد شرکت کننده در این راهپیمایی شلیک و گازهای اشک آور پرتاب کردند که بر اثر آن، تا الآن ۱۳ تن زخمی شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیست به سمت خودروهای آمبولانس آتش گشوده و مانع از امدادرسانی آن‌ها به زخمی‌ها شده‌اند.

هیأت عالی برگزار کننده راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت طی بیانیه‌ای که در راهپیمایی امروز قرائت شد، از ملت و دولت ایران به دلیل حمایت از مردم و آرمان فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

مشارکت مادر فلسطینی با 4 فرزند خردسالش

این هیأت همچنین هرگونه اقدام کشورهای عربی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و توقف این اقدامات را خواستار شد.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره» از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بارها تأکید کرده‌اند که تنها زمانی این راهپیمایی‌ها متوقف خواهد شد که تصمیم‌های آمریکا در مورد شهر قدس و محاصره چندین ساله غزه لغو شود.

نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که حماس در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست محمود عباس، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند.

از سوی دیگر، قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد (۱۹۴۸)، حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد.

بیش از شش میلیون نفر فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها