از پای درآمدن ۴ نظامی سعودی به دست تک‌تیراندازان یمن

کد خبر: 911179

چهار نفر از نظامیان سعودی به دست تک‌تیراندازان یمن در شرق منطقه جحفان در جازان واقع در جنوب عربستان کشته شدند.

از پای درآمدن ۴ نظامی سعودی به دست تک‌تیراندازان یمن

خبرگزاری فارس: عملیات‎های تک تیراندازان یمن در جبهه‌های داخلی و مرزی این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده است و در یک سال گذشته صد‌ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و شبه نظامیان ائتلاف سعودی کشته شده‌اند.

نیرو‌های تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله امروز دوشنبه، چهار نظامی سعودی را در تپه «الحمراء» واقع در شرق حجفان منطقه جازان از پای درآودند.

یگان تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله روز پنجشنبه گذشته، آماری از تلفات نظامیان ارتش سعودی و شبه‌نظامیان ائتلاف متجاوز در ماه دسامبر گذشته را اعلام و شبکه المسیره یمن نیز آن را منتشر کرده بود.

طبق این آمار منتشر شده، در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ (دسامبر)، ۶۷ نفر از سربازان و افسران سعودی در عملیات تک‌تیراندازان ارتش یمن و انصارالله در جبهه‌های مختلف کشته و زخمی شده و ۱۱ مزدور سودانی و یک افسر کویتی نیز از پای درآمدند.

عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد، اما پس از گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچ یک از اهداف خود نائل نیامده است.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی رسمی دولت «نجات ملی» یمن امروز دوشنبه در یک نشست خبری در صنعاء اعلام کرد که از زمان آغاز حملات عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۱۸، تعداد غیرنظامیانی که مستقیما جان باخته‌اند، ۱۵ هزار و ۳۵۹ نفر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها