اخبار کرونا از سراسر جهان/جمع‌آوری صدها جسد از خانه‌های مردم در اکوادور

کد خبر: 987389

ویروس کرونا در بولیوی جان ۲۷ نفر را گرفته و ۳۳۰ نفر را مبتلا کرده است.

اخبار کرونا از سراسر جهان/جمع‌آوری صدها جسد از خانه‌های مردم در اکوادور

خبرگزاری تسنیم: بیشترین تعداد مبتلایان در بولیوی مربوط به شهر سانتاکروز با 147 مورد ابتلا می شود. مقامات این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و مسیرهای منتهی به شهر را مسدود کرده اند.

بولیوی با 7.27 درصد مرگ و میر بر اثر شیوع ویروس کرونا، رتبه دوم را در میان کشورهای آمریکایی لاتین دارد.

دولت بولیوی دستور قرنطینه سرتاسری داده است که به دلیل کمبود بعضی نیازهای اساسی همانند غذا منجر به شکل گیری اعتراضاتی در بخش های مختلف کشور شده است.

796 مورد جدید ابتلا در هند/ افزایش مبتلایان در جنوب و جنوب شرق آسیا

تعداد مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز گذشته در کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا با افزایش همراه بود که در میان هند بیشترین رقم افزایش را داشت. بر اساس آمار وزارت کشور هند، در ۲۴ ساعت گذشته این کشور با افزایش ۷۹۶ موردی تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ روبرو بوده که رقم کلی ابتلا در آن را به ۹ هزار و ۱۵۲ مورد رساند.

«سی‌ان‌ان» گزارش داد آمار قربانیان این کشور با اضافه شدن ۳۵ مورد جدید به ۳۰۸ نفر رسید. وزارت کشور هند اعلام کرد ۸۵۷ نفر پس از بروز علائم بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. هند از دوازدهم ماه آوریل ۱۹۵ هزار و ۷۴۸ تست تشخیصی انجام داده است.

روز شنبه سه استان این کشور اعلام کردند که مقررات قرنطینه را تا ۳۰ آوریل به دلیل نگرانی درباره احتمال گستردگی شیوع کرونا ادامه می‌دهند. قرار بود همه بخشهای هند روز سه‌شنبه از قرنطینه خارج شود. هنوز نارندا مودی، نخست‌وزیر هند درباره ادامه شرایط قرنطینه اظهارنظر نکرده است.

به نقل از رویترز، در تایلند هم ۲۸ مورد جدید ابتلا و دو فوتی گزارش شده که با این حساب آمار این کشور به لحاظ تعداد مبتلایان و قربانیان به ۲ هزار و ۵۷۹ مورد و ۴۰ فوتی رسیده است.

در سنگاپور نیز با افزایش ۲۳۳ نفری مبتلایان، تعداد کل بیماران کرونایی به ۲ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. تاکنون ۸ نفر نیز بر اثر کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی «ورلد میتِر» که آمار جهانی همه‌گیری کرونا را به تفکیک کشورها به روز می‌کند، در دیگر کشورهای جنوب آسیا، مثل پاکستان و بنگلادش هم آمار افزایش داشته است. در پاکستان با افزایش ۱۴۴ مورد جدید، تاکنون، ۵ هزار و ۳۷۴ مورد ابتلا و همچنین ۹۳ مرگ به ثبت رسیده است.

بنگلادش نیز با ثبت ۱۸۲ مورد جدید، ۸۰۳ ابتلا و ۳۹ فوتی داشته است.

مرگ یکی از خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت بر اثر ابتلا به کرونا نیروی دریایی آمریکا مرگ یکی از خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت که به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) مبتلا شده بود را تأیید کرد.

به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه تأیید کرد که یکی از خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

این اولین مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرون در بین خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت (طبق تأیید نیروی دریایی آمریکا) است.

نیروی دریایی آمریکا روز شنبه اعلام کرده بود که بر اساس آزمایش‌های پزشکی به عمل آمده از 92 درصد از خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت، 550 نفر از خدمه این ناو به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند.

چندی پیش «برت کروزیر» فرمانده سابق ناو هواپیمابر تئودور روزولت به دلیل مشاهده موارد متعدد ابتلا به کرونا در بین خدمه این ناو، در نامه‌ای به مقامات مافوق خود با انتقاد از شرایط بحرانی ناو و افزایش تعداد خدمه مبتلا به کرونا، خواستار پیگیری مشکل شده بود.

اما در پی بی‌اعتنایی مقامات نیروی دریایی آمریکا به ابتلای دهها نفر از کارکنان ناو تئودور روزولت به کرونا، برت کروزیر تصمیم گرفت که محتوای نامه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا شاید از این طریق تغییری در اوضاع حاصل شود.

متعاقباً «توماس مادلی» وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا از برکناری برت کروزیر از فرماندهی ناو هواپیمابر تئودور روزولت خبر داد. وی با اعلام اینکه برت کروزیر با افشای «اسناد محرمانه» مرتکب اشتباه بزرگی شده است، در اظهاراتی توهین‌آمیز، فرمانده ناو هواپیمابر روزولت را «احمق» خواند.

اما در ادامه شخص «توماس مادلی» نیز به دلیل نادیده گرفتن خطر ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از سربازان و تفنگداران آمریکایی ناو هواپیمابر روزولت» مجبور به استعفا شد و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز بلافاصله با استعفای وی موافقت کرد.

شیوع کرونا و جمع‌آوری صدها جسد از خانه‌های مردم در اکوادور

نیروهای ویژه پلیس و ارتش اکوادور روز گذشته (یکشنبه) اجساد نزدیک به ۸۰۰ نفر را از منازل مردم در شهر "گوایاکیل" جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایسنا، این شهر بندری که بزرگ‌ترین شهر اکوادور بوده و با جمعیت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حتی از "کیتو"، پایتخت این کشور نیز بزرگ‌تر است تا پیش از این «مروارید اقیانوس آرام» خوانده می‌شد اما با رسیدن کرونا از چند هفته پیش به این سو بیشتر به شهر اشباح تبدیل شده است.

مقام‌های اکوادور می‌گویند به دلیل آماده نبودن بیمارستان‌ها و شرکت‌های کفن و دفن در بندر گوایاکیل، دولت مجبور شده است برای جمع‌آوری اجساد رها شده در خیابان‌ها یا خانه‌ها وارد عمل شود. عملیات نیروهای ویژه پس از آن آغاز شد که بسیاری از شهروندان تصاویر اجساد نزدیکان خود در خانه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و اعلام کردند که کسی مسئولیت دفن آن‌ها را برعهده نمی‌گیرد.

بنا به گزارش‌های رسمی، تنها در روز یکشنبه اجساد ۷۷۱ نفر از خانه‌های گوایاکیل جمع شده و ۶۳۱ نفر هم در بیمارستان‌های این شهر جان خود را از دست داده‌اند. با این حال معلوم نیست چه تعداد از این افراد بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گزارش یورونیوز، تمام این اجساد در دو قبرستان گوایاکیل در گورهای جمعی دفن شدند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها