خبری خوش برای بازنشستگان کشوری

کد خبر: 1001594

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه خدمات غیر حضوری به بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: با افزایش حق عائه مندی و اولاد میانگین ۱۵۰ هزار تومان به حقوق ها اضافه می شود.

خبری خوش برای بازنشستگان کشوری

خبرگزاری مهر: اکبر افتخاری در خصوص افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان تحت پوشش گفت: در ابتدا قرار بود حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش پیدا کند اما بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری که باید کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش پیدا کند و با توجه به اینکه امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش ۵۰ درصدی روبرو بود؛ به همین دلیل تلاش کردیم تا این ماده شامل حال بازنشستگان نیز شود.

وی گفت: بر همین اساس طی هفته‌های گذشته در کمیته ویژه همسان‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری این موضوع مطرح و در نهایت با حمایت سازمان برنامه و بودجه، موافقت شد تا هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان کشوری ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گفته وی، با افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری به طور میانگین ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند. افزایش‌ها برای افرادی که یک فرزند دارند حدود ۱۲۰ هزار تومان، دو فرزندها حدود ۱۴۰ و سه فرزندی‌ها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: پرونده این موضوع در تیر بسته می‌شود و همه بازنشستگان کشوری از افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی برخوردار می‌شوند.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری به بازنشستگان کشوری گفت: چند ماه قبل مرکز تماسی راه اندازی کردیم که تا کنون در دو شیفت کار می‌کرد اما در تیر ماه این مرکز تبدیل به مرکز تماس ۲۴ ساعته می‌شود.

افتخاری با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد سرانه درمان بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری از ۶۰ به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافت گفت: بر همین اساس پوشش‌های درمان تکمیلی نیز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بازنشستگان برای مراجعه به مراکز درمانی نیاز به معرفی نامه و مراجعه به شعب ندارند و می‌توانند با کارت ملی خود به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی همچنین در خصوص پوشش خدمات بیمه‌ای و دندانپزشکی نیز گفت: از دو هفته قبل با تمهیدات در نظر گرفته شده بازنشستگان می‌توانستند برخی از خدمات بیمه‌ای را با تخفیف و تقسیط استفاده کنند و در حوزه دندانپزشکی نیز یک الی دو ماه آینده بازنشستگان می‌توانند با تخفیف از این خدمات برخوردار شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها